Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo ukázalo, jak testovalo bezpečnost nové XC40. Je to nejmenší švédský tank
25.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volvo si tradičně zakládá na bezpečnosti svých aut a slevit z toho nehodlá ani v době, kdy její auta nepřipomínají tanky svým vzhledem. Odolností zjevně ano.
Ve světě automobilů se synonymem pro bezpečnost stala švédská značka Volvo. Ta nám v minulém týdnu představila novou XC40, své vůbec nejmenší SUV. Na rozdíl od skoro nerozbitné XC60 tak mohou panovat pochybnosti, zda je i tento stroj tím správným švédským tankem, zda při nehodě vydrží to, na co jsme u Volv zvyklí. Švédové tady ale nechtějí nechat nikoho na pochybých.
Svědčí o tom nejen pár fotek z oficiální sady, ale především nové video mapující interní simulaci nárazu z boku. Ta je prováděna vystřelením pevné bariéry v rychlosti 50 km/h, což je pro auto jedním z nejnepříjemnějších nárazů, které může utrpět - deformační zóny na boku jsou velmi malé. U Volva si ale ani s tím zjevně nemusíte dělat hlavu, testem prošlo jako nůž máslem. Čekat tak lze i pět hvězd od Euro NCAP, zvláště když součástí standardní výbavy je systém City Safety či aktivní monitoring jízdních pruhů. Mimo to lze počítat s detekcí dopravního značení, kontrolou trakce či mnoha asistenčními systémy, jenž třeba zabraňují vozu v neúmyslném vyjetí z vozovky.
S touto výbavou (Momentum) je nové Volvo XC40 aktuálně k mání od 1 033 000 Kč. Za tuto nemalou sumu přitom dostáváte verzi D4 AWD doplněnou osmistupňovým automatem, stejná převodovka je pak ostatně spárována i s druhou dostupnou variantou T5 AWD, jenž vychází na 1 085 000 Kč. Od příštího roku ale budou k dispozici i levnější varianty.
Stran toho lze zmínit ještě unikátní strategii prodeje Care by Volvo, jenž do značné míry připomíná operativní leasing. Jen s tou výjimkou, že vůz vám na konci splátek zůstává. Jinak ale za auto platíte průběžně a v ceně je i veškerá průběžná péče, která je v případě provozu vozu třeba, asistenční služby nevyjímaje. Tento způsob nabytí nových Volv by postupně měl být k dispozici ve všech zemích pro všechny modely, zatím ale v české nabídce Volva nefiguruje.




Nové Volvo XC40 stran bezpečnosti plně odpovídá standardům švédské značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11