Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volvo 850 T5-R: „kombi od Porsche” slaví 20 let, ve společnosti nové V60 Polestar
11.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární ikona vyvinutá ve spolupráci s Porsche přišla na svět v roce 1994. Pod kapotou nabízela 240 koní, s nimiž docválala na stovku za 7 sekund.
Dnes již legendární Volvo 850 T5-R jsme si představili na sklonku srpna. Konstatovat jsme přitom mohli, že na vývoji jednoho z nejrychlejších kombíků té doby švédská značka spolupracovala s Porsche, což již samo o sobě učinilo z vozu žádané zboží. Další kladnou reputaci pak měly na svědomí úspěchy v britském mistrovství cestovních vozů BTCC, tím zřejmě největším lákadlem ale bylo pohonné ústrojí.
Skandinávský kombík totiž dostal pod kapotou 2,3litrový přeplňovaný pětiválec, který produkoval 240 koní a 330 Nm točivého momentu. Výkon přenášela na přední kola zpočátku jen čtyřstupňová automatická převodovka, se kterou vůz zrychlil z klidu na stovku za rovných sedm sekund a rozjel se až na 245 km/h. Nápomocna mu přitom byla i (na Volvo, však je to „švédský tank”...) relativně nízká hmotnost 1 600 kg.
Tato fakta jsme ovšem zmínili již v samostatném článku, nově se tedy můžeme podívat na jeden zásadní fakt - od představení ikonického modelu totiž aktuálně uplynulo 20 let. Volvo tak slaví zajímavé výročí, v jehož rámci kombi 850 T5-R spárovalo s jeho moderním nástupcem, modelem V60 Polestar. Ten do vínku dostal koní 350, ovšem při hmotnosti 1 834 kg.
I přes více kilogramů se ovšem novinka může pochlubit lepším sprintem (4,9 s) i maximálkou (250 km/h), za což vděčí nejen lepšímu šestistupňovému automatu, ale také pohonu všech kol. Jen u lepší akcelerace ovšem nezůstalo, V60 Polestar se tak může pochlubit i rychlejším zastavením. Ze stovky totiž zabrzdí na 34 metrech, zatímco legenda potřebuje metrů 45.
Nic bližšího již nemůžeme dodat, snad kromě faktu, že interní označení Volva nebylo 850, nýbrž 855. Pod názvem 855 T5-R se pak navíc v Norsku objevil i tuningový projekt, který počítal s vyšším výkonem a poladěným podvozkem. K mání byl přitom ve vyobrazené žluté barvě, pročež je dost možné, že Volvo slaví dané výročí s „neoficiálním modelem”.










Dnes již legendární Volvo 850 T5-R slaví dvacáté výročí, a to ve společnosti moderního nástupce V60 Polestar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva