Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby

Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby

1.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rádi byste auto se spotřebou menší než 1 litr nafty na 100 km jízdy? Pokud VW nepřehání, brzy se jej dočkáte. Potvrdil to přímo nejvyšší šéf koncernu.

Tak trochu mimo hlavní pozornost evropských médií se v letos lednu na autosalonu v Kataru představil koncept Volkswagen XL1. Vyznačuje se především kombinovanou spotřebou 0,9 litru nafty na 100 km jízdy, která se na první pohled zdá být uvěřitelná, hned na ten druhý je ale zřejmé, že až tak žhavé to s úsporností tohoto vozu nebude. Jeho koeficient odporu vzduchu (0,186) a minimální čelní plocha s výškou jen 1 184 mm zní úchvatně, hmotnost 795 kg ale dává tušit, že tohle auto za pár deci nafty nepojede.

Není to totiž jen „nafťák” (spíše polonafťák, spalovacím agregátem je polovina motoru 1,6 TDI), ale hybrid s možností dobíjení akumulátorů z běžné elektrické sítě, a tak je zřejmé, že jeho nízké papírové spotřeby je částečně dosaženo stejným trikem jako u Opelu Ampera. VW tedy trochu přehání, ale nic to nemění na tom, že tento vůz jistě bude mnohem úspornější než typická dnešní auta. Jen za onen litr pojede leda prvních pár desítek kilometrů, na které vyrazíte s plně nabitými akumulátory.

Pokud je pro vás i toto řešení atraktivní, budete si jej moci docela brzy pořídit. Není to možná až tak překvapivé, neboť nástupce dřívějších ultraefektivních studií jako 1-Litre a L1 vypadá i přes svůj stále futuristický vzhled o poznání civilizovaněji, jeho posun do sériové výroby ale zprvu vehementně popíral i sám Volkswagen. Tento týden ovšem ústy svého šéfa potvrdil opak: „S výrobou malé prodejní série začneme v roce 2013,” řekl Martin Winterkorn (ano, to je ten pán, co ve Frankfurtu tak podrobně zkoumal Hyundai i30 nebo přeměřoval Hondu Civic) suše v rozhovoru pro Automotive News.

O ceně je zatím předčasné spekulovat, s ohledem na použité technologie a avizovanou omezenou prodejní sérii jistě nebude malá. Vůz by se měl vyrábět v továrně firmy v Drážďanech a i v produkční podobě by jej měla pohánět kombinace naftového motoru a elektromotoru s celkovým výkonem 75 koní. Na další detaily si musíme počkat, že toto auto ale opravdu jezdí můžete seznat i po shlédnutí starších videí s ním.


Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 1 - Volkswagen XL1 01Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 2 - Volkswagen XL1 02Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 3 - Volkswagen XL1 03Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 4 - Volkswagen XL1 04Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 5 - Volkswagen XL1 05Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 6 - Volkswagen XL1 06Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 7 - Volkswagen XL1 07Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 8 - Volkswagen XL1 08Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 9 - Volkswagen XL1 09Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 10 - Volkswagen XL1 10Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 11 - Volkswagen XL1 11Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 12 - Volkswagen XL1 12Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 13 - Volkswagen XL1 13Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 14 - Volkswagen XL1 14Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 15 - Volkswagen XL1 15Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 16 - Volkswagen XL1 16Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 17 - Volkswagen XL1 17Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 18 - Volkswagen XL1 18Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 19 - Volkswagen XL1 19Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 20 - Volkswagen XL1 20Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 21 - Volkswagen XL1 21Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 22 - Volkswagen XL1 22Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 23 - Volkswagen XL1 23Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 24 - Volkswagen XL1 24Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 25 - Volkswagen XL1 25Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 26 - Volkswagen XL1 26Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 27 - Volkswagen XL1 27Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 28 - Volkswagen XL1 28Volkswagen XL1: „podlitrák” se dočká výroby - 29 - Volkswagen XL1 29
Volkswagen XL1 by se do výroby měl dostat v nepříliš pozměněné podobě během dvou let

Zdroj: Automotive News

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše