Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen už není „Das Auto“. A manažeři se pro letošek musí obejít bez des Bonus
22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nechce vystupovat příliš sebevědomě. Mění proto nejen strategii, ale i firemní slogan. A šetří na pokuty i mezi nejvyšším vedením.
Slogan „Das Auto“ máme spojený především se značkou Volkswagen, tato automobilka jej však používá teprve od roku 2007. V 60. letech minulého století byl ovšem daným pojmem označován Opel Kadett, předchůdce 0000019709 dnešní [[Astry]]. Na to si ovšem vzpomene již jen pár „oplistů”, kteří následně popichují své protějšky u „lidového vozu“. I marketingové oddělení VW Group bude ale muset nově stavět na něčem jiném, neboť v důsledku kauzy Dieselgate začíná slogan „Das Auto“ mizet z firemních prezentací.
Na oficiálním webu i sociálních sítích Volkswagen ještě daný pojem používá, v nových reklamách ale už nikoli a v brzké době můžeme očekávat jeho úplný odchod do důchodu. Čím jej značka nahradí, to prozatím není jisté. Nicméně čekat máme jistý přesah mimo ryze automobilový svět, neboť nový slogan by měl odrážet také zkušenosti zákazníků, jízdní zážitky a vůbec celkové téma mobility. Zároveň má přitom odkazovat na budoucnost značky, k jeho odhalení tak dost možná dojde v lednu při prezentaci nové strategie Volkswagenu.
Podle šeptandy v zákulisí by nový slogan i strategie měly jít ruku v ruce se změnou smýšlení u značky, která již nechce vystupovat tak sebevědomě, jako dosud. A do těchto nových linií by prý „Das Auto“ nezapadalo. Uvidíme tedy, s čím VW Group přijde. V mezičase můžeme přehodit výhybku na téma firemních bonusů, které se za letošek vyplácet nebudou. A to nikoliv pouze u Volkswagenu, ale také u Audi a Porsche. „Jsme rodina, v dobrých časech i v těch zlých,“ uvedl vcelku stroze nový šéf koncernu Matthias Müller.
Toto opatření má přitom spojitost s úsporným programem, který německá automobilka zavedla, aby mohla lépe pokrýt následky emisního dieselového skandálu. Zhruba deset procent zisku, který by byl běžně na jaře přerozdělen mezi zaměstnance, tak skončí na firemním fondu, ze kterého se budou hradit pokuty, svolávací akce, soudní pře a vyrovnání se zákazníky. Jejich souhrnná výše se přitom nově odhaduje na 35 miliard Eur (cca 946 mld. Kč), realitu ale ukáže až čas.

Volkswagen již nebude „Das Auto“, chystá změnu sloganu i strategie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
K mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 3 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 5 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 8 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 14:02 - pavproch
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB