Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen už není „Das Auto“. A manažeři se pro letošek musí obejít bez des Bonus
22.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nechce vystupovat příliš sebevědomě. Mění proto nejen strategii, ale i firemní slogan. A šetří na pokuty i mezi nejvyšším vedením.
Slogan „Das Auto“ máme spojený především se značkou Volkswagen, tato automobilka jej však používá teprve od roku 2007. V 60. letech minulého století byl ovšem daným pojmem označován Opel Kadett, předchůdce 0000019709 dnešní [[Astry]]. Na to si ovšem vzpomene již jen pár „oplistů”, kteří následně popichují své protějšky u „lidového vozu“. I marketingové oddělení VW Group bude ale muset nově stavět na něčem jiném, neboť v důsledku kauzy Dieselgate začíná slogan „Das Auto“ mizet z firemních prezentací.
Na oficiálním webu i sociálních sítích Volkswagen ještě daný pojem používá, v nových reklamách ale už nikoli a v brzké době můžeme očekávat jeho úplný odchod do důchodu. Čím jej značka nahradí, to prozatím není jisté. Nicméně čekat máme jistý přesah mimo ryze automobilový svět, neboť nový slogan by měl odrážet také zkušenosti zákazníků, jízdní zážitky a vůbec celkové téma mobility. Zároveň má přitom odkazovat na budoucnost značky, k jeho odhalení tak dost možná dojde v lednu při prezentaci nové strategie Volkswagenu.
Podle šeptandy v zákulisí by nový slogan i strategie měly jít ruku v ruce se změnou smýšlení u značky, která již nechce vystupovat tak sebevědomě, jako dosud. A do těchto nových linií by prý „Das Auto“ nezapadalo. Uvidíme tedy, s čím VW Group přijde. V mezičase můžeme přehodit výhybku na téma firemních bonusů, které se za letošek vyplácet nebudou. A to nikoliv pouze u Volkswagenu, ale také u Audi a Porsche. „Jsme rodina, v dobrých časech i v těch zlých,“ uvedl vcelku stroze nový šéf koncernu Matthias Müller.
Toto opatření má přitom spojitost s úsporným programem, který německá automobilka zavedla, aby mohla lépe pokrýt následky emisního dieselového skandálu. Zhruba deset procent zisku, který by byl běžně na jaře přerozdělen mezi zaměstnance, tak skončí na firemním fondu, ze kterého se budou hradit pokuty, svolávací akce, soudní pře a vyrovnání se zákazníky. Jejich souhrnná výše se přitom nově odhaduje na 35 miliard Eur (cca 946 mld. Kč), realitu ale ukáže až čas.
Volkswagen již nebude „Das Auto“, chystá změnu sloganu i strategie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025 - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva