Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen up!: verze GT a Cross dostaly zelenou, jdou do výroby
24.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Wolfsburg vrátí na silnice juniorský hot hatch, který bude více než podobný svému ideovému předchůdci, Golfu GTI první generace.
Úplně první Volkswagen Golf GTI měl zdánlivě neduživých 110 koní, jenže také jen 810 kg a s výkonovou hmotností 135 koní na tunu byste se s ním na silnici zřejmě nenudili ani dnes. Ty časy se možná ještě vrátí, i když už ne v podobě Golfu, ale nejmenšího modelu up!. Koncern VW právě potvrdil, že spustí produkci nejostřejší verze GT představené na posledním frankfurtském autosalonu IAA.
Detaily automobilka zamlčuje, ale společně s informací o příslibu výroby se ven dostalo také to, že miniaturní hot hatch by měl dostat tříválec s turbodmychadlem, který vyšponuje jeho výkon na 110 koní. Základní verze váží bez Euro-balastu 854 kg a i když bude přeplňovaná verze asi krapet těžší, daleko od svého duchovního dědečka asi nebude.
Malý agregát by měl být spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, protože dvouspojková skříň DSG je podle jednoho ze zdrojů "příliš velká, nákladná a těžká". To nezní špatně, že? GT ovšem nepůjde do výroby osamoceno. Z výrobní linky bratislavského Volkswagenu by měl začít sjíždět rovněž pseudo-terénní model Cross up! a to dokonce ještě dříve, než oznámený sportovní model. Asi nejmenšího crossoveru na světě se zákazníci dočkají ještě letos, což nás ale vzhledem k nedávnému úniku jeho patentových snímků až tak nepřekvapuje.
GT dostane přeplňovaný tříválec o výkonu 110 koní
Cross bude stejně jako zbytek koncernových miniaut sjíždět z pásů v Bratislavě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 7 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 9 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 10 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva