Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny
28.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naše zdroje opět nelhaly. VW oficiálně zveřejnil specifikace prototypu ostré verze svého up! GT, které jsou na chlup stejné jako ty, které jsme vám nabídli ve středu.
Volkswagen již začátkem tohoto týdne stihl potvrdit, že jeho frankfurtské koncepty up! GT a Cross dostaly zelenou pro výrobu. Zatímco u varianty Cross jsme v tu chvíli díky úniku patentových snímků již věděli, co můžeme očekávat, u GT bylo neznámých o něco více. Naštěstí ale netrvalo dlouho a neznámými být přestaly - automobilce totiž unikly specifikace jejího prototypu, které odhalily poměrně ambiciózní dynamické parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy je u takového vozu jistě výborné číslo.
Ne každý zveřejněným údajům věřil, ale kdo uvěřil, neudělal chybu. Náš zdroj byl opravdu věrohodný, a tak oficiální odhalení parametrů téhož prototypu neskýtá ani o fous jiná čísla. Můžeme tak jen zopakovat, že vůz při hmotnosti 960 kg (vč. 75 kg normované eurozátěže) disponuje motorem 1,0 R3 turbo s obchodním označením TSI, který ze sebe dostane až 81 kW (110 koní výkonu). To stačí pro zrychlení na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlost 195 km/h, kombinovaná normovaná spotřeba by měla činit 4,5 litru benzinu na 100 km.
Zopakujme, že jde o parametry prototypu, dynamika a spotřeba sériového provedené se tedy mohou mírně lišit, dramatické odchylky ale neočekáváme. Níže si můžete prohlédnout alespoň první uvolněné snímky vozu, ale protože jde o prototyp, vizuálně se od svých slabších bratříčků neliší. To podstatné se skrývá uvnitř, i to je ale na jedné fotografii k vidění.
Sériový up! GT (nebo GT up!, ale máme za to, že automobilka nakonec vsadí na konvenčnější označení) by se měl představit v březnu na ženevském autosalonu, do té doby si zřejmě budeme muset vystačit s dnes dostupnými informacemi a snímky. Vzhled finální verze ale loni naznačil již zmíněný koncept a lze očekávat, že konečná podoba nebude výrazně jiná.
Tip: Přečtěte si také o Škodě Citigo RS, která by po představení up! GT mohla vzniknout.



Prototyp up! GT je od běžného modelu vizuálně k nerozeznání, pod kapotou ale skrývá turbem přeplňovaný tříválec se 110 koňmi
V oznámení Volkswagenu nic více než toto nezaznělo.
Koncept VW GT up! na loňském frankfurtském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.