Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny
28.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Naše zdroje opět nelhaly. VW oficiálně zveřejnil specifikace prototypu ostré verze svého up! GT, které jsou na chlup stejné jako ty, které jsme vám nabídli ve středu.
Volkswagen již začátkem tohoto týdne stihl potvrdit, že jeho frankfurtské koncepty up! GT a Cross dostaly zelenou pro výrobu. Zatímco u varianty Cross jsme v tu chvíli díky úniku patentových snímků již věděli, co můžeme očekávat, u GT bylo neznámých o něco více. Naštěstí ale netrvalo dlouho a neznámými být přestaly - automobilce totiž unikly specifikace jejího prototypu, které odhalily poměrně ambiciózní dynamické parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy je u takového vozu jistě výborné číslo.
Ne každý zveřejněným údajům věřil, ale kdo uvěřil, neudělal chybu. Náš zdroj byl opravdu věrohodný, a tak oficiální odhalení parametrů téhož prototypu neskýtá ani o fous jiná čísla. Můžeme tak jen zopakovat, že vůz při hmotnosti 960 kg (vč. 75 kg normované eurozátěže) disponuje motorem 1,0 R3 turbo s obchodním označením TSI, který ze sebe dostane až 81 kW (110 koní výkonu). To stačí pro zrychlení na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlost 195 km/h, kombinovaná normovaná spotřeba by měla činit 4,5 litru benzinu na 100 km.
Zopakujme, že jde o parametry prototypu, dynamika a spotřeba sériového provedené se tedy mohou mírně lišit, dramatické odchylky ale neočekáváme. Níže si můžete prohlédnout alespoň první uvolněné snímky vozu, ale protože jde o prototyp, vizuálně se od svých slabších bratříčků neliší. To podstatné se skrývá uvnitř, i to je ale na jedné fotografii k vidění.
Sériový up! GT (nebo GT up!, ale máme za to, že automobilka nakonec vsadí na konvenčnější označení) by se měl představit v březnu na ženevském autosalonu, do té doby si zřejmě budeme muset vystačit s dnes dostupnými informacemi a snímky. Vzhled finální verze ale loni naznačil již zmíněný koncept a lze očekávat, že konečná podoba nebude výrazně jiná.
Tip: Přečtěte si také o Škodě Citigo RS, která by po představení up! GT mohla vzniknout.
Prototyp up! GT je od běžného modelu vizuálně k nerozeznání, pod kapotou ale skrývá turbem přeplňovaný tříválec se 110 koňmi
V oznámení Volkswagenu nic více než toto nezaznělo.
Koncept VW GT up! na loňském frankfurtském autosalonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva