Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny

Naše zdroje opět nelhaly. VW oficiálně zveřejnil specifikace prototypu ostré verze svého up! GT, které jsou na chlup stejné jako ty, které jsme vám nabídli ve středu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny

28.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Naše zdroje opět nelhaly. VW oficiálně zveřejnil specifikace prototypu ostré verze svého up! GT, které jsou na chlup stejné jako ty, které jsme vám nabídli ve středu.

Volkswagen již začátkem tohoto týdne stihl potvrdit, že jeho frankfurtské koncepty up! GT a Cross dostaly zelenou pro výrobu. Zatímco u varianty Cross jsme v tu chvíli díky úniku patentových snímků již věděli, co můžeme očekávat, u GT bylo neznámých o něco více. Naštěstí ale netrvalo dlouho a neznámými být přestaly - automobilce totiž unikly specifikace jejího prototypu, které odhalily poměrně ambiciózní dynamické parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy je u takového vozu jistě výborné číslo.

Ne každý zveřejněným údajům věřil, ale kdo uvěřil, neudělal chybu. Náš zdroj byl opravdu věrohodný, a tak oficiální odhalení parametrů téhož prototypu neskýtá ani o fous jiná čísla. Můžeme tak jen zopakovat, že vůz při hmotnosti 960 kg (vč. 75 kg normované eurozátěže) disponuje motorem 1,0 R3 turbo s obchodním označením TSI, který ze sebe dostane až 81 kW (110 koní výkonu). To stačí pro zrychlení na stovku za 8,5 sekundy a maximální rychlost 195 km/h, kombinovaná normovaná spotřeba by měla činit 4,5 litru benzinu na 100 km.

Zopakujme, že jde o parametry prototypu, dynamika a spotřeba sériového provedené se tedy mohou mírně lišit, dramatické odchylky ale neočekáváme. Níže si můžete prohlédnout alespoň první uvolněné snímky vozu, ale protože jde o prototyp, vizuálně se od svých slabších bratříčků neliší. To podstatné se skrývá uvnitř, i to je ale na jedné fotografii k vidění.

Sériový up! GT (nebo GT up!, ale máme za to, že automobilka nakonec vsadí na konvenčnější označení) by se měl představit v březnu na ženevském autosalonu, do té doby si zřejmě budeme muset vystačit s dnes dostupnými informacemi a snímky. Vzhled finální verze ale loni naznačil již zmíněný koncept a lze očekávat, že konečná podoba nebude výrazně jiná.

Tip: Přečtěte si také o Škodě Citigo RS, která by po představení up! GT mohla vzniknout.


Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 1 - Volkswagen up GT prototyp 01Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 2 - Volkswagen up GT prototyp 02Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 3 - Volkswagen up GT prototyp 03
Prototyp up! GT je od běžného modelu vizuálně k nerozeznání, pod kapotou ale skrývá turbem přeplňovaný tříválec se 110 koňmi

Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 4 - Volkswagen up GT specifikace fin
V oznámení Volkswagenu nic více než toto nezaznělo.

Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 5 - VW GT up 01Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 6 - VW GT up 02Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 7 - Volkswagen GT up zive 01Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 8 - Volkswagen GT up zive 02Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 9 - Volkswagen GT up zive 03Volkswagen up! GT: specifikace turboverze oficiálně potvrzeny - 10 - Volkswagen GT up zive 04
Koncept VW GT up! na loňském frankfurtském autosalonu

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.