Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen up! 0,8 TDI: také VW jde do dvouválců, rovnou dieselových
23.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Snižování počtu válců v motorech se šíří jako morová rána, Volkswagen právě oznámil, že do svého nejmenšího modelu nasadí dvouválcový diesel.
Celou mašinerii extrémního downsizingu momentálně táhne Fiat se svým dvouválcem 0,9 TwinAir a také Ford, který se chystá utopit svůj litrový tříválec Ecoboost i v motorovém prostoru téměř pětimetrového Mondea nové generace. Na chvostu evidentně nechce zůstat ani jeden z největších světových koncernů a jasná evropská jednička - Volkswagen.
Ten ústy svého šéfa výzkumu a vývoje Ulricha Hackenberga na autosalonu v Sao Paolo potvrdil, že pod kapotu nejmenšího Volkswagenu už v příštím roce namontují dvouválcový diesel TDI. Miniaturní pohonná jednotka má mít svůj původ v konceptu XL1, který se v roce 2013 také dostane do velmi omezené padesátikusové výroby.
Technické podrobnosti VW up! TDI známé nejsou, ale pomůžeme si pohledem do tabulek XL1. Díky tomu víme, že jde o polovinu motoru 1,6 TDI s objemem 800 cm3, samozřejmě přeplňovanou turodmychadlem a maximálním výkonem 48 koní, který ale ještě může být navýšen.
Hackenberg pro britský Autocar dále potvrdil, že dvouválec je plně kompatibilní s platformou malých vozů, na které je postaven i pro výrobu připravovaný mini crossover Taigun. Navíc tříválec pod kapotou Škody Citigo a VW up! je pro změnu možné instalovat do vozů postavených na nové platformě MQB, což by znamenalo, že tříválec nelze vyloučit ani pod kapotami Golfu sedmé generace nebo chystané třetí generace Škody Octavia.


















Dieselový dvouválec měl v konceptu výkon 48 koní, pokud by to tak zůstalo, nová motorizace by za stávajícím slabším benzínovým motorem zaostávala o 12 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejčtenější články
Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025Ještě donedávna jen elektrický Dodge nakonec může dostat zpátky motor V8, dokonce i úplně nový
12.2.2025Francouzská komedie: Alpine zkouší za 6,7 milionu prodat speciál pomalejší než o 2,5 milionu levnější Porsche, jeho dynamiku si vymyslel
12.2.2025Tesla ve vlastních zveřejněných materiálech možná nechtěně propálila své nové modely. A možná jen hraje hry
12.2.2025Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva