Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen ukáže u Wörthersee ještě výkonnější Golf GTI, asi budoucí Edition 40
2.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bude to zatím jen koncept, podle šéfa vývoje VW ale nemá jít o nic šíleného, nýbrž o jasný předobraz budoucího produkčního modelu.
Nový Golf GTI už výkonnější verzi má. V původním představení vozu si stále můžete přečíst, že standardně je k mání v provedení s výkonem nejvýše 220 koní, za příplatek si ale můžete pořídit i silnější variantu Performance schopnou posílat na kola přední osy až 230 hřebců. VW se ovšem u této mety zastavit nehodlá a stále pod hlavičkou GTI a pohonem předních kol nabídne ještě potentnější provedení.
V rozhovoru pro magazín Car to zmínil šéf výzkumu a vývoje značky Ulrich Hackenberg. Jistě to neudělal náhodou, zmínil totiž také, že koncept takového GTI se ukáže už příští týden na tradičním setkání příznivců GTI (dnes už spíše tuningu všeho druhu) u rakouského Wörthersee. Konkrétně pak dodal, že nepůjde žádnou „ujetou” studii typu Golf GTI W12, která s přeplňovaným dvanáctiválcem z Bentley, výkonem až 650 koní a pohonem všech kol zrychlovala na stovku za 3,7 sekundy a jela až 327 km/h.
Tentokrát má jít o něco, co by se v budoucnu mělo stát sériovým vozem. Spekulovat se hned začalo o tom, že by se mohlo jednat o předobraz budoucího Golfu GTI Edition 40, který by mohlo být po vzoru svých předchůdců vpuštěn do ringu v roce 2015 právě s výkonem přesahujícím dnes (nad)standardních 230 koní. Ostatně i Hackenberg zmínil, že přední diferenciál vozu si dokáže bez úprav poradit až s 250 koňmi, a to do tohoto scénáře docela zapadá.
Jestli se tohle stane pravdou, nebo se jednou objeví na trhu Golf GTI Performance 2 s větším příplatkem třeba za 240 koní, to říci nedovedeme, chytřejší ale budeme už příští týden. Do té doby se můžete „bavit” třeba českým ceníkem nového GTI, které je u nás v obou nabízených variantách už nějaký čas k mání.
Tohle jsou pouze oficiální skici současného GTI, jak bude vypadat koncept pro Wörthersee zatím VW ani nenaznačil
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva