Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Passat BlueMotion je ještě úspornější, než měl být
10.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud máte spadeno na nový VW Passat v šetřílkovské verzi BlueMotion, máme pro vás o 0,1 litru nafty lepší zprávu než loni. Tento model totiž nakonec nabídne právě o tolik nižší spotřebu, než výrobce původně avizoval.
Už když se loni v Paříži představila nová (či spíše rádoby nová, je to prakticky jen facelift) generace Volkswagenu Passat s označením B7, nechyběla v plejádě specifikací ani verze BlueMotion. Ta zpravidla značí vozy určené pro lidi, kteří by království i koně vyměnili za trochu ušetřeného paliva. Takové modely se obvykle vyznačují upraveným motorem, prodlouženou převodovkou, vylepšenou aerodynamikou, použitím pneumatik se sníženým valivým odporem a systémem start and stop. Sem tam nějaký výrobce přijde u podobného auta i s trochu kreativnějším přístupem, děje se tak ale vskutku málokdy.
Ani Passat BlueMotion není výjimkou a když jeho výrobce „napasoval” tato opatření na verzi s motorem 1,6 TDI o výkonu 77 kW (105 koní), byla z toho kombinovaná spotřeba paliva ve výši 4,2 litru nafty na 100 km pro sedan a 4,4 litru pro kombi. To jistě není nezajímavé číslo, s odstupem několika měsíců ale VW zveřejnil konečné specifikace Passatu BlueMotion a jeho výsledky jsou ještě lepší.
Zpráva přichází poté, co se inovovaný Passat již několik měsíců prodává a my jsme jej pro vás již mohli otestovat v provedení Variant 2,0 TDI. I tato verze měla ve svém označení slovo BlueMotion, šlo však pouze o verzi vybavenou tzv. BlueMotion Technology alias BMT, tedy prvky „pravého” Passatu pro strýčka Skrblíka. Těmi dnes disponují snad všechny prodávané Passaty, tou skutečnou „eko” volbou je ale jen Passat BlueMotion bez dalších přídavků.
Toto provedení tedy nakonec nabídne kombinovanou spotřebu 4,1 litru nafty na 100 km jízdy pro sedan (to odpovídá 109 g CO2/km) a 4,3 litru pro kombi (113 g CO2/km). Dynamické parametry už tak oslnivé nejsou, ale tento vůz září u čerpací stanice - na stovku zrychlí za 12,2 sekundy a dosáhne rychlosti nejvýše 198 km /h (kombi 196 km/h).
Pochopitelně, žádná sleva není zadarmo, a tak si na takto disponovaný připravte nejméně 26 450 Eur (cca 650 tisíc Kč), což je cena, za kterou je k mání v sousedním Německu.






Volkswagen Passat B7 v našem nedávném testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejnovější články
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před hodinouNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 3 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry