Home > Rubriky a sekce > Bleskovky, Bleskovky > Článek
Volkswagen Passat 2011: „sedmá” generace je tu
30.9.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Volkswagen Passat se zapsal do automobilové historie úspěšnou kariérou. Od počátku výroby v roce 1973 se dosud prodalo více než 15 milionů těchto vozů. Nyní je tu jeho další inkarnace, které se i na českém trhu objeví koncem listopadu.
Design novinky s Volfsburgu je zcela nový a jeho přední partie se podobají modernizovanému Phaetonu, který byl představen v polovině letošního roku. Technika vozu ale až tak nová není a ačkoli jej automobilka nazývá sedmou generací, je to spíše velký facelift té šesté - z technického hlediska je změn minimum.
Volkswagen Passat B7 nabízený ve výbavových liniích Trendline, Comfortline a Highline chce nabízet díky optimalizované výbavě logicky ještě výhodnější poměr výkon/cena než tomu bylo doposud. K sériové výbavě již základních verzí Trendline poháněných vznětovým motorem patří například systém Start-Stop a systém rekuperace kinetické energie. Také všechny zážehové motory spalující benzin nebo zemní plyn jsou vybaveny rekuperačním systémem. Všech deset nabízených motorů (77 kW až 220 kW alias 1,6 TDI až 3,6 V6 FSI) vykazuje podle slov výrobce nižší spotřebu paliva, a to až o 19 procent. Základní turbodiesel (1,6 TDI se 77 kW a 250 N.m) spotřebuje pouhých 4,2 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 109 g/km. Podobně je na tom zážehový benjamínek 1,4 TSI (90 kW), který ve verzi BlueMotion vystačí průměrně s 5,8 l/100 km. Odpovídající hodnota emisí CO2 je 138 g/km.
Také ve výbavě nového Volkswagenu Passat nalezneme mnoho novinek. Tak třeba funkce nouzového brzdění, součást na přání dodávaného adaptivního tempomatu ACC, automaticky reaguje při rychlostech do 30 km/h na nebezpečné situace, aby pomohla zabránit nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Dále na palubě vozu může být systém rozpoznávání únavy řidiče, asistent dálkových světlometů s označením Dynamic Light Assist, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, systém Lane Assist pro udržování vozu v jízdním pruhu a Side Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu.
Další informace vám přimeseme při prvním setkání s německou novinkou, které se daří zejména ve fleetových prodejích.




Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva