Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen odstřelí Eos, bez přímého nástupce skončí přibližně do dvou let
30.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V jeden čas oblíbené kabriolety s pevnou sklápěcí střechu začínají být přežitkem, o který málokdo stojí. Reagovat Na to musí i Volkswagen.
Ještě před pár lety se zdálo, že každý nový kabriolet musí dostat pevné sklápěcí panely, jinak nemá šanci na úspěch. Postupem času však zákazníci od této koncepce začali ustupovat. Jako první se ozvali ti nejbohatší, kterým nevyhovovala jen zvýšená hmotnost, těžiště a další nepraktické vlastnosti, ale také omezená prestiž. „Hezké kupé-kabrio s nataženou střechou” je velkou výjimkou a když už jí je, vypadá jako kupé. A to asi není ten dojem, kterým by někteří majitelé chtěli okouzlovat své okolí.
Postupem času tento názor začala přejímat i široká veřejnost, díky čemuž již segment kupé-kabrioletů netáhne tak, jako kdysi. Své o tom zřejmě ví i Volkswagen, jeho poslední kabriolety (Golf a Beetle) tak namísto pevných panelů raději sáhly po lehčím a jednodušším plátnu. Jediným zastáncem pevné střechy tak u koncernu VW Group zůstává Eos. I ten má ovšem na kahánku.
Podle Klause Bischoffa, šéfa designu u Volkswagenu, již tato koncepce nedokáže přilákat dosatek zájemců ani do showroomů VW. Kvůli tomu by Eos měl skončit bez jakéhokoli přímého nástupce, a to zřejmě relativně brzy, neboť aktuální facelift z roku 2010 stále ještě využívá komponenty Golfu páté generace. Tedy platformu PQ35, s níž je spojen šestistupňový manuál či automat DSG a motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI.
Značka by ovšem podle Bischoffa mohla v budoucnu další kabriolet klidně nabídnout. Dostal by ale mnohem větší proporce, aby nabídl dostatek místa čtveřici cestujících, rozhodně pak plátěnou střechu. Jestli se tohle někdy stane, ukáže až čas, dnešnímu Eosu ale můžeme směle dát rok, maximálně dva...
Kdysi populární segment kupé-kabrioletů dnes marně loví zákazníky. Díky tomu se zřejmě velmi brzy stane minulostí i Volkswagen Eos
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva