Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen mění strategii, teď chce být prémiovou automobilkou pro lid
8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka již nehoní prodeje, chce vyšší zisk. Své modely chce posunout na vyšší úroveň, čímž vytvoří prostor pro další SUV.
Již během našeho aprílového žertíku jsme naznačovali, že od vypuknutí kauzy Dieselgate uplynulo již více než půl roku. Za tu dobu se u VW Group mnohé změnilo. Samotný Volkswagen již přestal být Das Auto, koncern pak při hrozbě poklesu prodejů prohlásil, že jeho cílem není počet registrací vedoucí ke světovému prvenství. Místo toho je nyní prioritou Němců maximalizace zisku. S tím souvisí i nové profilování Volkswagenu jakožto „prémiové automobilky, ovšem stále určené lidu“.
Co si pod tímto označením představit? Na to má nejlepší odpověď brand manažer australského zastoupení Jeff Shafer, který Volkswagen přirovnává k nejznámějšímu produktu Applu. „Pokud si koupíte iPhone, neplatíte tu samou částku jako u HTC. Lidí v něm vidí danou hodnotu a většina si jej může pořídit, aniž by zruinovali rozpočet, pokud se pro to skutečně rozhodnou. Vidí, že je v tom náznak prémiovosti, ale že je to stále produkt pro lidi.“
Tímto vzorcem se chce Volkswagen nyní řídit, přičemž první takovou vlaštovkou je nový Tiguan. Ten v českých luzích a hájích startuje na sumě 735 900 Kč, ovšem v kombinaci s dvoulitrovým dieselem o výkonu 190 koní, automatem DSG, pohonem všech kol a výbavou R-Line Highline se tu již bavíme o 1,2 milionu korun. A to jsme stále ještě nezamířili do příplatkové výbavy, která může koncový účet vyšponovat ještě výše.
Tento posun podle Shafera navíc vytvoří i dostatek prostoru pro nové modely, které Volkswagen chystá. Řeč je hlavně o připravovaném Polu SUV. Mimo to se dá předpokládat, že automobilka zároveň přechodem směrem k prémiovému segmentu vytvoří místo pro nízkonákladovou značku, o které se již několik let mluví. Ta by se tak z Číny mohla dostat i do Evropy.








Nový Volkswagen Tiguan má být typickým příkladem strategie značky, dle které automobilka bude nabízet prémiové produkty, ovšem za rozumnou cenu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 4 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 7 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB