Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou
14.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Navzdory trablům v Evropě a nižšímu než očekávanému odbytu na některých trzích se koncernu VW podařilo v loňském roce prodat daleko nejvíce aut ve své historii.
Koncem loňska jsme vás informovali, že proti klesající poptávce není imunní ani Volkswagen a svá původní očekávání pro rok 2012 musel snižovat. Na tom se během posledních týdnů roku nic nezměnilo, týkalo se to ale pouze Evropy. Na jiných místech mířil VW coby značka i koncern prudce vzhůru a zejména díky nim bude vzpomínat na období od 1. ledna do 31. prosince 2012 v dobrém.
Na celém světě totiž prodal 9,07 milionu aut, o podstatných 11,2 procenta více než v beztak úspěšném roce 2011 (8,16 milionu vozů). Ačkoli je prvním z největších výrobců, který zveřejnil definitivní prodejní čísla, je velmi pravděpodobné, že zmíněná hodnota bude znamenat pozici druhého největšího výrobce světa. Toyota s očekávanými 9,7 miliony prodaných aut je ještě daleko před ním, General Motors by ale měl vykázat o něco nižší číslo.
To se ještě uvidí, jistotou nyní je, že si VW dokázal na všech klíčových trzích pozici buď alespoň držet, nebo ji dále zlepšovat. Černou ovcí na seznamu je Evropa, pro koncern stále největší trh, kde zaznamenal 3,67 milionu prodaných aut, meziročně o 0,3 procenta méně (ale co by za to jiní dali...). Velmi dobře si vedl v Asii a Tichomoří (3,17 milionu aut, +23,3 procenta), Číně (2,81 milionu, +24,5 procenta) a nakonec i v Americe, kde sice zdaleka nepožívá takového statutu jako v Evropě, posouvá se ale výše. Přesně 841 500 prodaných vozů, o 34,2 procenta výše než loni, to dokumentuje velmi dobře. A abychom nezapomněli, historicky je na tom VW dobře i v Jižní Americe - loni tam prodal lehce přes milion aut, o 8,2 procenta více než předloni.
Ze značek zůstává jedničkou samotný VW (5,74 milionu vozů) následovaný Audi (1,46 milionu) a Škodou (939 000). Všechny tři dceřiné firmy přitom loni rostly, a to konkrétně o 12,7 resp. 11,7 resp. 6,8 procenta.
Výhled na další roky? Dohnat a předehnat. Volkswagen chce být do roku 2018 největším producentem aut na světě a pokud bude pokračovat tímto tempem, podaří se mu to zřejmě ještě o nějaký rok dříve.
Nový Golf loni Volkswagenu v prodejích příliš pomoci nestačil, letos by měl za provaz tahat i on
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva