Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen loni prodal 9,07 milionu aut, má šanci být světovou dvojkou
14.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Navzdory trablům v Evropě a nižšímu než očekávanému odbytu na některých trzích se koncernu VW podařilo v loňském roce prodat daleko nejvíce aut ve své historii.
Koncem loňska jsme vás informovali, že proti klesající poptávce není imunní ani Volkswagen a svá původní očekávání pro rok 2012 musel snižovat. Na tom se během posledních týdnů roku nic nezměnilo, týkalo se to ale pouze Evropy. Na jiných místech mířil VW coby značka i koncern prudce vzhůru a zejména díky nim bude vzpomínat na období od 1. ledna do 31. prosince 2012 v dobrém.
Na celém světě totiž prodal 9,07 milionu aut, o podstatných 11,2 procenta více než v beztak úspěšném roce 2011 (8,16 milionu vozů). Ačkoli je prvním z největších výrobců, který zveřejnil definitivní prodejní čísla, je velmi pravděpodobné, že zmíněná hodnota bude znamenat pozici druhého největšího výrobce světa. Toyota s očekávanými 9,7 miliony prodaných aut je ještě daleko před ním, General Motors by ale měl vykázat o něco nižší číslo.
To se ještě uvidí, jistotou nyní je, že si VW dokázal na všech klíčových trzích pozici buď alespoň držet, nebo ji dále zlepšovat. Černou ovcí na seznamu je Evropa, pro koncern stále největší trh, kde zaznamenal 3,67 milionu prodaných aut, meziročně o 0,3 procenta méně (ale co by za to jiní dali...). Velmi dobře si vedl v Asii a Tichomoří (3,17 milionu aut, +23,3 procenta), Číně (2,81 milionu, +24,5 procenta) a nakonec i v Americe, kde sice zdaleka nepožívá takového statutu jako v Evropě, posouvá se ale výše. Přesně 841 500 prodaných vozů, o 34,2 procenta výše než loni, to dokumentuje velmi dobře. A abychom nezapomněli, historicky je na tom VW dobře i v Jižní Americe - loni tam prodal lehce přes milion aut, o 8,2 procenta více než předloni.
Ze značek zůstává jedničkou samotný VW (5,74 milionu vozů) následovaný Audi (1,46 milionu) a Škodou (939 000). Všechny tři dceřiné firmy přitom loni rostly, a to konkrétně o 12,7 resp. 11,7 resp. 6,8 procenta.
Výhled na další roky? Dohnat a předehnat. Volkswagen chce být do roku 2018 největším producentem aut na světě a pokud bude pokračovat tímto tempem, podaří se mu to zřejmě ještě o nějaký rok dříve.













Nový Golf loni Volkswagenu v prodejích příliš pomoci nestačil, letos by měl za provaz tahat i on
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva