Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Golf VII GTI a Polo R: sériové verze už na jaře v Ženevě
4.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Největší německý koncern představí na nejbližším ženevském autosalonu dvojici produkčních ostrých hatchbacků - Golf GTI sedmé generace a Polo R.
Oba vozy byly dosud prezentovány pouze jako koncepty. Malé nabroušené Polo se objevilo v polovině května na tuningovém festivalu u Wörthersee v podobě studie nazvané R WRC Street a vybavené dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní. U druhého ze zmiňovaných aut výstavní premiéra ještě stále trvá - Golf GTI stojí na expozici VW v Paříži s podvozkem sníženým upínacími pásy. V sériovém provedení je Wolfsburg uvede na autosalonu v Ženevě, který otevírá 5. března 2013.
Jak informuje britský Auto Express, tyto novinky potvrdil člen představenstva Volkswagenu odpovědný za produktové plánování Dr. Ulrich Hackenberg, který zároveň dodal, že Golf GTI „nabídne ohromující jízdu“. Odvolal se přitom na nový diferenciál se systémem vektorování síly mezi koly přední nápravy.
Na rozdíl od dosud používané techniky XDS v Golfu GTI šesté generace, která se dostala do sériové výbavy Golfu VII a která neumí s protáčejícím se kolem udělat nic smysluplnějšího, než že jej řídicí jednotka zpomalí zásahem do brzd, je diferenciál v novém GTI skutečně aktivní. Na obou stranách výstupu má elektronicky kontrolované spojky schopné podle natočení volantu, míry začínajícího prokluzu, rychlosti a dalších vstupních veličin dávkovat výkon mezi jednotlivými koly a tím zastupovat práci klasického mechanického samosvoru. Hackenberg údajně doslova řekl, že GTI bylo vyvíjeno „pro úzké a klikaté britské silnice“, což tím pádem znamená, že by měl fungovat také u nás.
Volkswagen Polo R byl vyvíjený přímo pod dohledem Hackenberga a podle pravidel FIA pro WRC musí firma prodat minimálně 2 500 kusů těchto aut. S tím by však problém být neměl, i kdyby je měli nakoupit třeba prodejci jako ozdobu svých prodejních stánků.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Podoba obou vozů se možná ještě změní, byly to dosud jen koncepty
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch