Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Eos skončí bez nástupce zřejmě již letos, je o něj téměř nulový zájem
25.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Některé segmenty podle šéfa VW Group nestojí za nákladný vývoj. S kupé-kabrioletem se tak u značky v příštích letech rozhodně nesetkáme.
Na sklonku roku 2012 se objevily první zprávy oznamující konec Volkswagenu Eos, neboť německý kupé-kabriolet již tehdy nelákal dostatečný počet zákazníků. Od té doby se přitom nic nezměnilo, a když už, pak jen k horšímu. Za loňský rok se automobilce podařilo najít jen osm tisíc nových majitelů, což je na automobilku velikosti VW až neuvěřitelně malé číslo. Takové sedmé generace Volkswagenu Golf se jen v Evropě prodá více za jediný týden, a asi by nás proto nemělo překvapit, že nástupce není v plánu.
Důvodem přitom nejsou jen mizivé prodeje, ale pochopitelně i náklady potřebné jak na vývoj, tak na výrobu. Eos totiž sice vychází z platformy a komponentů páté generace Golfu, veškeré jeho panely karoserie jsou však unikátní. A proto se montuje separátně v továrně AutoEuropa v Portugalsku. Navíc je tu pak komplikovaná střecha z pevných panelů, jež přidává na hmotnosti i ceně.
Asi i díky všem těmto faktorům šéf Volkswagenu Martin Winterkorn nedávno prohlásil, že „některé segmenty jsou natolik malé, že nestojí za to se jimi zabývat“. To de facto naznačuje nejen konec modelu Eos, ale také možnou absenci kabrioletu s pevnou střechou na příštích pár let. Oficiálně se ovšem VW Group má k osudu tohoto vozu vyjádřit až během následujících měsíců.
Nic jiného než prohlášení o výrobě posledního exempláře ale nečekáme. Ostatně, v takové české nabídce již Eos chybí, při pohledu na německé ceny to ale až tak podivné není. Základní verze vybavená motorem 1,4 TSI totiž u našich sousedů stojí 29 450 Eur (cca 810 000 Kč), zatímco za vrchol 2,0 TSI DSG Exclusive dáte 41 025 Eur (1,13 milionu korun). Tedy opravdový majlant.
Absence Volkswagenu Eos si v Česku pomalu ani nevšimneme. V tuzemské nabídce značky totiž chybí již delší dobu
Zdroj: InAutoNews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 2 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.27. 09:32 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien