Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech

Dohnat, předehnat, zrychlit a zahanbit, tak asi VW vidí svou strategii pro nejbližší léta. Na rozdíl od většiny konkurentů chce nové modely uvádět po pěti letech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech

31.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dohnat, předehnat, zrychlit a zahanbit, tak asi VW vidí svou strategii pro nejbližší léta. Na rozdíl od většiny konkurentů chce nové modely uvádět po pěti letech.

Volkswagen se loni stal druhou největší automobilkou světa, jeho cíle ale leží výše. Chce být jedničkou, proto chrlí prostřednictvím mnoha svých značek na trh asi milion nových modelů týdně, jen novými typy ale další zákazníky uchvátit nechce. Podle šéfa amerického zastoupení značky Michaela Horna totiž Němci chtějí zrychlit uvádění nových modelů na trh, aby byli ještě více konkurenceschopní i v rámci stávajících nabídek. Nové modely tak mají přicházet po pěti letech, facelifty už po třech.

Pokud si tento záměr zpětně spojujete s včerejším přistižením třetí generace Octavie, která se nepředstavila ani před dvěma roky a práce na faceliftu by tak rázem dávaly smysl, asi vás zklameme - to by Škoda byla volkswagenovitější než samotný Volkswagen. Manažer německé firmy pracující pro její americké zastoupení totiž zmiňuje, že pokud by na toto došlo, dříve než v roce 2017 by se cykly zkracovat nezačaly. Záměr navíc zatím nemá posvěcení nejvyššího vedení, přesto to ve Wolfsburgu myslí vážně.

„Pracujeme na zkrácení životních cyklů našich produktů, abychom mohli přinášet nové výbavové a designové prvky na trh rychleji,” řekl Horn pro Bloomberg s tím, že automobilce pochopitelně jde o zvýšení prodejů a zlepšení pozice na trhu, o co také jiného. Jak se na takový plán díváte, povězte sami, my už dodáme jen tolik, že i když se to zdá být „pro zákazníka dobře”, je ještě otázkou, čemu vlastně bude VW říkat nový model. Těmito slovy jen pár let častuje i stále aktuální Passat B7, říkal tak i Golfu VI - v obou případech se ale jednalo jen o větší facelifty předchozích generací, které ve výsledku na trhu spíše přesluhovaly než naopak...


Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 1 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 001Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 2 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 004Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 3 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 006Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 4 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 009Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 5 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 011Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 6 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 014Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 7 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 018Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 8 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 020Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 9 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 044Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 10 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 057Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 11 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 062Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 12 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 064Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 13 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 067Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 14 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 069Volkswagen chce pětileté výrobní cykly, facelifty už po třech letech - 15 - Test VW Passat Variant 20 TDI 177 R-Line 125
VW Passat B7 už vlastně modelem se zkráceným cyklem je, na trhu ani pět let nevydrží. Jenže ve skutečnosti jde jen o modernizovaný Passat B6, který se prodává dvojnásobný čas...

Zdroj: Bloomberg

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.