Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen chce do čtyř let nabízet pouze přeplňované motory
18.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už jen tři pohonné jednotky Volkswagenu užívají atmosférické plnění. S tím je ale konec. K obdobnému kroku se navíc připravuje i Ford.
Pokud jste si v poslední době procházeli nabídku Volkswagenu, pak jste si možná všimli, že atmosférickou pohonnou jednotku aby člověk pohledal. Německá značka je zkrátka a dobře nejzásadnějším propagátorem downsizingu, během kterého chybějící objem nahrazuje přítomností turbodmychadla nebo kompresoru. Či případně obojího. Pár „posledních Mohykánů“ však stále ještě existuje - jmenovitě jde o 2,5litrový pětiválec a dva šestiválce. I ty však mají krátce před funusem.
Podle Marka Trahana, výkonného viceprezidenta Volkswagenu pro kvalitu, by totiž do tří nebo maximálně čtyř let měly být všechny tyto agregáty nahrazeny přeplňovanými motory. Dá se tedy počítat s tím, že třeba takový 3,6litrový šestiválec je možné pod kapotu Volkswagenu Passat nebo Škody Superb objednat naposledy.
VW Group však není jedinou automobilkou, která takto smýšlí. Obdobně se totiž vyjadřuje také Joe Bakaj, viceprezident Fordu pro pohonné jednotky. Ten ovšem existenci atmosférických motorů plně nevylučuje. Podle něj je modrý ovál do budoucna zachová, ovšem pouze ve spřažení s elektromotory. Jinak ovšem budou klasické spalovací jednotky rovněž doplněny turbem či „šnekem“.
Potvrzen je tím i odchod motoru 1,2 HTP, o kterém jsme se zmiňovali nedávno. Ten bude v nabídce zřejmé nahrazen novým tříválcem 1,0 TSI, ten je ovšem již vybaven přeplňovaním. Tedy koncepcí, jaká jde stávajícímu plánu Volkswagenu k duhu.
S 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem je amen. Volkswagen totiž do čtyř let všechny agregáty spojí s turbem nebo kompresorem
Zdroj: Detroit News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva