Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Amarok Canyon: pro expedice za divokou vodou (+ živé foto)
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Divize užitkových vozů koncernu Volkswagen představila v Ženevě poněkud drsnější koncept pickupu Amarok primárně určený pro kajakáře.
Automobilka Volkswagen nemá ve zvyku opomínat na tak významném autosalonu jako je ten v Ženevě žádnou ze svých modelových řad, a tak vedle drobných vylepšení, nových motorizací a karosářských variant nebo novinek a konceptů nezapomněla ani na svého zástupce v segmentu užitkových vozů.
VW Amarok Canyon není žádný drsný stroj s mohutným motorem a ohromujícím výkonem, ani extrémní stavba do nejnevlídnějších oblastí planety. Vlastně připomíná sériový vůz s nadstandardní specializovanou výbavou pro jasně definovanou skupinu sportovců, kteří si potrpí na trochu stylu.
Canyon dostal speciální třívrstvý oranžový lak s třpytivými metalickými částicemi Baladi Orange, tmavě zbarvené kryty zadních světel, dodatečné panely ochrany podvozku, světelnou rampu na rámu korby a o 40 milimetrů zvýšený podvozek, který v kombinaci s většími terénními pneumatikami o rozměru 275/65 R18 zvedají automobil o 85 milimetrů. Nová kola se postarala o nezbytné rozšíření lemů blatníků o 35 milimetrů. Aby vůz ulehčil nastupování do zvýšené kabiny, cestující mají k dispozici elektrohydraulicky ovládané nástupní rampy.
Že koncept není tak docela konceptem potvrzuje také dieselový motor 2,0 BiTDI s dvojicí turbodmychadel. V běžném Amaroku je sice naladěn na 163 koní a zde jich má rovných 180 (plus 400 newtonmetrů k tomu), ale v této verzi je běžné dostupný třeba v Multivanu. Naopak interiér byl vylepšen dvoubarevným koženým čalouněním a doplňkovými budíky monitorujícími podélné i boční náklony. Pro zmiňované vyznavače jízdy na divoké vodě se pak na korbě našlo místo pro dva karbonové kajaky.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


















Amarok pro kajakáře in natura
Amarok Canyon má o 40 mm zvýšený podvozek a dalších 45 mm přidávají větší 18" kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před hodinouLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 2 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 4 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 5 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva