Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Vedení koncernu Volkswagen si již nepřeje žádné další akvizice, 12 značek prý stačí
21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dozorčí rada firmy chce raději stabilizovat stávajících 12 značek koncernu, než nakupovat nové. Expanzi do Číny to ale nemá ovlivnit.
Až do loňského roku platilo jedno neochvějné pravidlo - co Volkswagen chce, to dostane. Šéf Fiatu Sergio Marchionne si však postavil hlavu, a tak Alfa Romeo i nadále zůstává v rukou Italů. Jinak je tomu v případě Ducati, které ještě nedávno spolupracovalo s Mercedesem. Či spíše s jeho sportovní divizí AMG. Začlenění výrobce motocyklů pod ochranná křídla VW Group je totiž poslední akvizicí koncernu.
Ani 12 značek - včetně Škody, Seatu, Lamborghini, Bentley nebo Bugatti - ale není Volkswagenu dost. Společnost proto hledá dalšího výrobce, jenž by jí pomohl k největším prodejům na světě. Podle dosavadních informací by se jím mohl stát malajsijský Proton, bývalý vlastník Lotusu. Jenže další akvizice kupodivu narazila u dozorčí rady.
Podle Bernda Osterloha, jednoho z dvaceti členů rady, by se „koncern měl zaměřit v prvé řadě na stabilizaci všech nakoupených značek“. A to jakékoliv další akvizice vylučuje, přestože Proton by mohl koncernu pomoci v jeho postupném rozšiřování na asijském trhu.
Velká expanze tak očividně bude ležet zejména na bedrech Wolfganga Dürheimera, bývalého šéfa Bentley a Bugatti, který nově povede vývoj u Audi. Právě značka se čtyřmi kruhy ve znaku má podle analýz v Číně největší potenciál. A to dokonce větší než v USA.
Je tedy možné, že Volkswagen již žádnou značku nenakoupí? Možné to je, ale nesázeli bychom na to. Stačí tedy počkat na výroční zprávy o rekordních prodejích a poté nabídnout Fiatu pořádný balík. I v Itálii totiž platí: nikdy neříkej nikdy.
Správní rada koncernu Volkswagen Group si již nepřeje žádné další akvizice. Místo toho má společnost stabilizovat stávající značky a expandovat na východ. I proto Wolfgang Dürheimer přechází z Bentley a Bugatti do Audi, které má v Číně velký potenciál.
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 9 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus