Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Válka Spi(y)derů: vítězí otevřené Ferrari 488 nebo Lambo Huracán? (videa)
16.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní IAA hostí premiéru hned dvou výkonných italských roadsterů. Jeden se pyšní hliníkovou střechou a turbem, druhý plátnem a atmosférickým motorem.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se nám sešly hned dva špičkové italské roadstery. Jeden najdete na stánku Ferrari a druhé na stánku Lamborghini. Zde se samozřejmě představují v několika barevných provedeních, na oficiálních fotogaleriích jsme si ale obě novinky mohly prohlédnout ve světle modrém laku. Nejinak je tomu také na videích, které značky aktuálně pustily do světa. Logicky se tak vybízí příležitost k prvnímu srovnání.
Začneme střechou, která je v případě Ferrari hliníková a skládá se do krytu za sedadly během pouhých 14 sekund. Lamborghini v tomto ohledu potřebuje sekund sedmnáct, což je s ohledem na použité plátno vcelku překvapivé, nicméně dané divadlo zvládá i při rychlostech do 50 km/h. Se zadním oknem ale již můžete v obou případech operovat zcela nezávisle a kdykoliv.
Přesunout se můžeme k pohonnému ústrojí, kde na straně maranellské najdete přeplňovaný 3,9litrový osmiválec naladěný na 670 koní a 760 Nm. S tímto výkonem 488 Spider zvládá stovku za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede již za 8,7 sekundy. Mimo to dosáhne mety až 325 km/h, přičemž za těmito působivými daty stojí do nemalé míry i nízká hmotnost 1 370 kg.
Značka ze Sant'Agata Bolognese se pro změnu pyšní 5,2litrovým atmosférickým desetiválcem, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Jeho hmotnost ovšem vůči kupé narostla o 120 kilogramů na 1 542 kg, pročež se na stovku rozjede „až“ za 3,4 sekundy. Dvoustovku pak zvládá za 10,2 sekundy, tedy o nemalých 15 desetin pomaleji než Ferrari. Maximálku ale již má shodnou.
Jak je tedy patrné, na body vyhrává především značka se Vzpínajícím koníkem ve znaku, zájem publika o oba vozy však dozajista bude obrovský, přičemž se dá očekávat, že žádný z klientů se nebude rozhodovat o tom, do jakého showroomu zamíří. Ve hře bude spíše favorizace té či oné značky nebo rovnou návštěva obou dealerství.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva