Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach
17.10.2022 | Petr Miler
Je to hodně divoké auto už v sériovém provedení, když mu ale přidáte další výkon a vydáte se vyzkoušet jeho maximální rychlost, začnou se teprve dít věci. Škoda, že jako nový už tento vůz nekoupíte, letos v prodeji musel skončit.
Jsou auta, která vysoké rychlosti zvládají jako nic, i když si je prakticky nikdo nekupuje pro to, aby je s nimi dosahoval. Ze stovek možných kandidátů vezměme třeba takové BMW 530d, tuctový naftový cesťák vyšší střední třídy. Lidé si jej kupují na pohodlné přesuny běžnými či o něco vyššími rychlostmi, když se s ním ale rozjedete na elektronicky omezených 250 km/h, neděje se v podstatě nic. Auto takovou rychlost zvládá stejně jako obyčejný kompakt o 100 km/h nižší tempo.
A pak jsou tu naopak vozy, které jsou předurčeny k tomu, aby z nich někdo doloval maximální dynamiku, třebaže se na něco takového hodí v podstatě jen na utažených okreskách. Mezi takové patří dnes už poněkud obstarožní, ale nebýt letošního zákazu prodeje v EU, tak i nadál vyráběného Abarthu 595 Competizione. Název vozu zní hrdě, mohl by si tak říkat adept na vítězství v Le Mans, ve skutečnosti je to ale jen upravený Fiat 500, který se jako takový dále vyrábí. Je to vůz s kořeny v předminulé dekádě, nabízen je od roku 2009, a už před 10 léty jsme jej testovali ve verzi Esseessee. To nebyla specialita pro německý trh, ale ještě výkonnější a přiostřenější provedení pro celý svět.
I v základním provedení je to ale takový skákací hrad na kolech, protože prťavé auto s krátkým rozvorem, tuhým podvozkem a hromadou výkonu těžko může fungovat jinak. Když ale vezmete superostrou verzi Competizione, které navíc majitel přidal výkon k dobu a místo sériových 180 koní má k dispozici 210 kobyl, je to teprve rošťák. Ukazuje to i přiložené video z Autobahnu, který v normálním autě nepůsobí zrovna rozbitě, ovšem Abarth se zjevně rozskáče i na ni. A to tím snáze, čím rychleji jede, pochopitelně - ve vysokých rychlostech vibruje v autě kde co - od držáku telefonu až po vnější zpětná zrcátka.
Tím nechceme auto nijak srážet, je to stroj ďábelských radostí, na německou dálnici se ale skutečně moc nehodí. I díky tomu jsou ovšem záběry s jeho dynamikou právě z tohoto místa zajímavé - tahle divoká pětistovka se podle tachometru zvládne rozjet až na 227 km/h, což je na takového prcka skutečně hodně. Mrkněte se na to sami, je to osvěžující připomínka jednoho sice nesmyslného, ale emoce laskajícího stroje, nakonec i díky jeho svéráznému zvukovému projevu, který mu v Evropě zlomil vaz.
![Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach - 1 - Abarth 595 a 695 Essesse Competizione konec 2022 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach - 2 - Abarth 595 a 695 Essesse Competizione konec 2022 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Už zakázaný malý fiátek po úpravě doskákal na německé dálnici až k 227 km/h, jde z toho trochu strach - 3 - Abarth 595 a 695 Essesse Competizione konec 2022 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Abarth 500, zde ve verzi 595 Competizione, je zajímavé auto i 13 let po svém zrodu. Jeho představení na Autobahnu po úpravě na 210 je ale současně trochu úsměvné - létající italský Čestmírek má zjevně raději okresky. Foto: Fiat
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včeraPokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
5.2.2025Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin byl úspěšně operován včera 20:00
- Test v Sepangu: Alex Marquez celkovým lídrem včera 14:00
- Poločas finále v Sepangu včera 10:00
- Test Honda CB650R E-Clutch: s automatickou spojkou včera 08:00
- Po 2 dnech v Sepangu na čele Morbidelli 6.2.2025
Nejnovější články
Mercedes prosí zákazníky, aby dealery zbavili nechtěných elektrických modelů. Slevy jsou tak vysoké, že stačí na další nové auto
před 2 hodinamiPorsche přiznalo hloubku svých problémů, šokované trhy poslaly cenu akcí na nejnižší hodnotu v historii
před 3 hodinamiK mání je skoro nepoužitý luxusní osobní tank s motorem W12 původně za víc jak 14 milionů. Dnes může být váš pomalu za drobné
včeraŠéf VW před nastoupenými zaměstnanci přiznal, že na konkurenty už nestačí, vyřešit to ale nechce a možná ani neumí
včeraBMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva