Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025 | Petr Miler
Tahle bizarní věc ve dveřích nejenže otřesně vypadá a ještě hůř se používá, ona je také zoufale nekvalitní. A není v tom zdaleka sama. Audi je na scestí snad v každých 9 záležitostech z 10 možných, jeho pověstná kvalita interiérů není výjimkou ani v nejmenším.
Audi jsem nikdy moc neholdoval, jednu věc jsem jsem ale vždy musel uznat - že mají velmi povedené, vzhledné, intuitivní a kvalitní interiéry. Byla to útulná místa k životu. Ještě taková A6 C7 nebo dokonce i A4 B9 byly uvnitř mimořádně příjemnými vozy, zejména ve vyšších specifikacích. To bylo ale naposledy, kdy šlo o nových Audi takto hovořit.
Dnešní audiny jsou mnohem ošizenější a patrné je to už na takových věcech, jako jsou klíče. Když se pak ponoříte víc do hloubky, je to jen horší a horší - interiéry nových modelů A5 (dříve A4), A6 (dříve A6, v mezičase A7) a Q5 jsou architektonicky, uživatelsky a kvalitativně tak tristní, že by vás po zakrytí (mimochodem dnes též lacině vyvedeného) loga značky na volantu ani nenapadlo, že sedíte v Audi. Ale sedíte a podivovat se můžete kdečemu včetně absurdní koncentrace ovladačů všeho druhu do jakési plošky ve dveřích. Problémy ale nekončí zde.
Pohled na oficiální fotky nedává znát, jak laciné materiály automobilka použila a jak mizerné je jejich zpracování. Znovu je třeba na to hledět optikou toho, na co jsme od Audi zvyklí, ale přesto - plasty jsou tvrdé, „kůže” neviděla krávu ani z rychlíku a co vypadá jako kov, je ve skutečnosti obarvený plast. Níže můžete vidět dvě videa, z nichž jedno vám přiblíží nekvalitu materiálů, to druhé pak nekvalitu zpracování.
Ta navíc není úplně nová. Kolega mě kdysi vezl v Audi A6 C8, tedy dosavadní generaci á-šestky, která dostala dost nesmyslné množství displejů. Uživatelsky je to nesmysl, ale architektura je jinak docela sympatická a kvalita materiálů je v pořádku. Ale co zpracování? V tom autě křupe skoro všechno, pakliže na to zatlačíte libovolnou částí těla. Nerozezní se to samo, na nekvalitním povrchu je auto tiché, ale opřete si nohu o středový tunel a... křup. Opřete si ji o výplň dveří, křup. Zatlačte moc na tlačítko paměti polohy sedadla, křup. Samý křup, kolega tomu autu říká křupan, protože přesně tak se projevuje. Dokonce když silně vezmete za volant, začne křupat cosi ve sloupku řízení.
Tuhle zkušenost mi připomnělo ono druhé video, protože to jde ještě dál. Vezmete za onu plošku s ovladači a křupe, viditelně se viklá. Vezmete za madlo dveří na druhé straně a křupe. Je to úplně stejný zvuk, úplně stejný projev. A upozorňují na něj lidé z německé edice Carwow, ani ti tohle nemohou vystát či přehlédnout. Je to to jedním slovem děs, tohle (zde navíc úplně nové) auto za miliony přece nemůže dělat. Ale Audi je to jedno, jeho priority jsou jinde a v řadě ohledů není schopno držet se ani své dosavadní úrovně, bohužel.



Tohle řešení nových Audi je nejen laciné a nepraktické, je také nekvalitní. Jestli někdy auta značky ztratila úroveň, je to hlavě tady. Foto: Audi
Zdroje: @Instagram, carwow_de@Instagram, Autoforum.cz
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva