Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Uber prý objednal 100 tisíc Mercedesů třídy S, za 270 miliard Kč
20.3.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jestli se informace německého Manager Magazine ukáží být pravdivými, půjde o jednu z největších objednávek automobilové historie.
V poslední době to byl hlavně podivně přežívající Saab, který okouzloval svět velkými kontrakty na dodávky nových aut. Nejprve šlo o 150 tisíc kusů 9-3, později dalších 20 tisíc kusů stejného modelu. Jsou to pozoruhodná čísla, i ta ale vadnou ve srovnání s tím, co se nyní mělo podařit Mercedesu - seriozní německý Manager Magazin s odkazem na blíže neupřesněné zdroje uvnitř Daimleru informuje, že si u něj provozovatel americké taxikářské služby Uber měl objednat 100 tisíc modelů třídy S.
To je pochopitelně méně než zmíněných Saabů, špičkový model jednoho z nejprestižnějších výrobců automobilů je ale něco trochu jiného než zastaralý stroj švédské značky. Však už fakt, že tolik „eSek” Stuttgart prodával celý loňský rok, o něm svědčí. Mercedes ani Uber tuto informaci nechtěly komentovat, zmíněné zdroje ale hovoří o tom, že má hodnotu 10 miliard Eur, tedy asi 270 miliard Kč. Věc má ovšem háček, jehož podstatu zřejmě tušíte už z charakteru dnešního podnikání firmy Uber.
Reuters totiž cituje své zdroje s tím, že Uber sice má zájem o 100 tisíc „eSek”, jenže ne těch současných. Uber dnes funguje především tak, že de facto zprostředkovává spolujízdu svých zákazníků (klienti taxislužeb) a dodavatelů (řidiči, kteří usedají za volant vlastních aut). Do budoucna by chtěl posunout své podnikání tím směrem, že z něj odstraní lidské řidiče i s jejich auty a na jejich místo dosadí vlastní vozy s autopiloty.
To má být právě tím, co Uber opravdu chce - Mercedesy, které budou řídit samy. Chce to co nejdříve, proto i tímto způsobem tlačí na vývoj, je ale otázkou, jak rychle toho lze dosáhnout. Na autopilotech pracují už nějaký čas prakticky všechny významné automobilky a i když se liší v odhadech, kdy budou s to takový vůz nabídnout, málokdo naznačuje časový horizont bližší než 10 let. Pomůže tlak Uberu vývoj samostatně řiditelných aut zrychlit? Uvidíme, motivace je to pro Mercedes a potenciálně i další konkurenty nemalá.
Pro tuto chvíli připomeňme, že Uber, ač světoznámá a co do množství realizovaných přeprav klientů nepochybně úspěšná firma, nikdy nevykázala zisk a žije z peněz investorů. A je otázkou, kdy se to při její expanzivní strategii změní. Sama svou hodnotu na základě posledního kola investic (zatím není obchodovatelná na burze) uvádí ve výši okolo 8 miliard dolarů (asi 191 miliard Kč), takže zájem o auta v ceně 270 miliard je docela velké sousto.















Uber jistě netouží po verzích AMG, třídu S by ale pro své podnikání ve velké míře používat chtěl. Mimo jiné proto, že má jako jedna z prvních přijít s kompletně autonomním řízením
Zdroje: Manager Magazine, Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny včera 18:00
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta včera 15:23
- Časový program evropské premiéry v Jerezu včera 10:00
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
Nejnovější články
Číňané odhalili svou představu superluxusního auta. Chlubí se prvky se díly z pravého zlata i extrémně jemnými koberečky
před hodinouDalece nevyužitá, zářivě rudá Škoda Octavia RS za 285 tisíc není vtip ani omyl, ale jeden z přehlížených pokladů bazarů
před 2 hodinamiPokus Audi odvrátit další pád působí ještě zoufaleji, než se dosud zdálo. První AUDI má vzhled, který budou milovat jen jeho tvůrci
před 4 hodinamiDůkazů, že si VW kdysi dovolil udělat svůj vlastní model ze Škody, ubývá, jsou téměř všechny na kaši
včeraFrancouzi, Číňani a Arabové řekli víc k řešení, které dovoluje ve velkém předělávat elektromobily zpátky na spalovací pohon
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis
- IT poradna 04.22. 18:47 - pavproch
- Detektory policejních radarů 04.22. 17:33 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus