Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota zničila dosavadní rekord elektromobilů Nordschleife, čas je konečně adekvátní
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po podivném výkonu Peugeotu EX1 se do boje se stopkami pustil na Severní smyčce Nürburgringu také elektrický sporťák Toyoty. Byl o mnoho úspěšnější.
Když Peugeot v EX1 v dubnu vytvořil na Nordschleife nový časový rekord mezi elektromobily, tak nějak jsme nechápali, jak se Francouzům s drobným vozem o maximálním výkonu 340 koní podařilo zajet čas přes 9 minut. Byl to sice rekord, ale vůz těchto parametrů by měl dosahovat časů alespoň o minutu lepších. A minuta, to je i na předlouhé Severní smyčce něco jako věčnost. Ani oficiální video Peugeotu neodhalilo, co se tehdy v okolí Nürburgu stalo, že vůz zajel tak nepřesvědčivý čas, ale automobilce to stačilo, však rekord je rekord.
Toyota si ale brousila zuby na víc, a tak před nedávnem oznámila, že stvořila vlastní elektrický sporťák, který více než co jiného připomíná malou kapotovanou formuli. Také jeho technické parametry jsou více než přesvědčivé - dva elektromotory v zadních kolech o celkovém výkonu 280 kW (381 koní) a lithium-keramické akumulátory o kapacitě 41,5 kWh znamenají dostatek výkonu i energie, navíc hmotnost vozu byla zachována na více než dobrých 970 kg. Zrychlení na stovku za 3,9 sekundy a maximální rychlost až 260 km/h pak už jen potvrzovaly to, na co by tato Toyota měla mít - čas výrazně pod osm minut na jedno kolo.
O takový se lidé od Toyoty pokusili dle svého předchozího avíza včera a konečně uspěli. Nepojmenovaný elektrický spoivarťák automobilky (říkejme mu třeba Smyčkobijec) obkroužil Nordschleife za velmi zajímavých 7:47,79 sekundy. Jde tak po marných 9:01,3 sekundy zaznamenaných Peugeotem o konečně pořádný rekord, který se zřejmě jen tak někomu překonat nepodaří.
Je to úctyhodný výkon? Jistě ano, dosvědčuje, že i elektromobil „může jet”, však jde o čas na úrovni řady respektovaných sporťáků. Znamená ale Smyčkobijec něco pro vývoj a použitelnost elektromobilů pro běžný život? Jistě ne, neboť limitem elektromobilů jsou, byly a zřejmě ještě dlouho budou akumulátory, které mají zoufalý poměr energetické kapacity, hmotnosti a doby potřebné pro dobití. Však baterky tohoto vozu tvoří okolo 40 procent jeho hmotnosti, dobíjet z běžné zásuvky byste je museli desítky hodin a s vozem bude možné na jedno nabití kroužit po Nordschleife maximálně 2-3 kola, tedy nějakých 20 minut jízdy.
Přesto všechna čest konstruktérům Toyoty, nejrychlejší elektrické auto prostě pro tuto chvíli udělali oni a to se počítá. Rádi se podíváme i na video z celého výkonu, kterým se automobilka v nejbližších dnech určitě ráda pochlubí.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva