Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota si znovu patentovala název Supra, na podvozku spolupracuje s BMW
18.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská legenda se vrátí s názvem i koncepcí v tradiční podobě. V motorovém prostoru však bude pracovat přeplňované či hybridní ústrojí.
Vypadá to, že u japonské automobilky se věci konečně daly do pohybu. Na detroitském autosalonu totiž Toyota představila svůj nový koncepční supersport FT-1, o kterém záhy celý svět začal mluvit jako o příští generaci modelu Supra. To ostatně značka krátce po skončení motor show potvrdila. Při té příležitosti také zaznělo, že sériová verze logicky a dle očekávaní tu a tam ubere na extravagantním stylingu či doplňcích.
Dosud ovšem nebylo jasné, zda společně s duchem Toyoty Supra bude skutečně vzkříšen také její název. Přeci jen, poslední takový silniční model sjel z výrobní linky již v roce 2002 (v rámci motorsportu ovšem jméno Supra žije dále). Jak ovšem naznačuje žádost podaná 10. února na americkém patentovém úřadě, dočkáme slavného návratu se vším všudy.
Do výroby tedy nový japonský supersport dorazí s těmi správnými ingrediencemi. Dostane motor vpředu, pohon zadních kol, název Supra a pořádný výkon. Ve zbytku však již tradice dostanou trochu na frak, neboť o pohon se bude na rozdíl od tradičně řadového starat vidlicový šestiválec spřažený s elektromotorem.
Vyjma toho dorazí ještě základní verze, která již staví na moderních hodnotách. To znamená, že pod její kapotou najdeme čtyřválcové turbo. O podvozek se pak spolu s Toyotou postaralo BMW, přičemž v rámci hierarchie japonské značky Supra vystoupá na vrchol sportovního trojlístku (nad GT 86 a chystaný malý sporťáček).
































































Z konceptu FT-1 se nakonec opravdu vyklube Toyota Supra nové generace
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB