Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota prý chystá hatchback s pohonem zadních kol, vrátí se AE86 s pěticí dveří?
7.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern Toyota údajně pracuje na hatchbacku postaveném na základech kupé GT 86, na trhu by mohl být nejpozději v roce 2016.
V roce 2011 až 2012, kdy bylo víceméně jisté, že Toyota své nové sportovní kupé GT 86 představí, několik nezávislých zdrojů opakovaně uvedlo informaci o možném užití platformy s pohonem zadních kol také pro další modely. Zprávy pocházející od konfidentů v japonské automobilce byly poměrně konkrétní - tvrdily, že se Toyota rozhodne na základě komerčního úspěchu kupé a obecném přijetí vozu veřejností. Výsledkem měl být malý sedan s klasickou koncepcí, který by navázal na čtyřdveřový model Corolla KE70 z let 1979 až 1987.
Od uvedení sériové GT 86 na trh se další podobné signály neobjevily, jak se ale zdá, možná se opět stanou aktuální. Oživil je americký respektovaný magazín Motor Trend na své internetové stránce - kolegové nově tvrdí, že jejich informátor s úzkými vazbami na Toyotu jim prozradil pár detailů o podobně koncipovaném stroji.
Podle něj se nejedná o kompaktní sedan, ale podobně velký hatchback zařazený v hierarchii pod model GT 86. Pokud máte radost z návratu skutečné Corolly AE86 anebo jejího předchůdce TE71, není to zcela pravda. Také novinka nabídne plnohodnotný prostor pro čtyři cestující, její karoserie však má být poněkud praktičtější, pětidveřová.
Překvapivě nechybí ani informace o pohonné jednotce. Auto by mělo mít zadní kola poháněná atmosférickou patnáctistovkou o výkonu kolem 150 koní, v plánu je udělat z něj globální produkt a na trhu se údajně objeví ještě před rokem 2016. Základní cena dostupnější alternativy BMW 1 by ve Spojených státech neměla překročit částku 20 tisíc dolarů (v přepočtu 375 tisíc Kč), což je cirka o 20 procent pod Scionem FR-S, a tudíž by se v našich končinách mohla prodávat za zhruba 675 tisíc korun. Příznivcům zadokolek od Toyoty zůstává už jen doufat, že to není planý poplach.
Původně se proslýchalo, že platforma GT 86 dá vzniknou malému sedanu (což stále není vyloučeno), podle všeho by však Toyota měla pracovat na pětidveřovém nástupci AE86
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 6 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB