Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není

Sedan s palivovými články bude v japonské domovině k mání od jara, a tak nyní prochází finálním testováním na běžných silnicích. Načapali ho při nich na dálnici v Kalifornii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není

17.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sedan s palivovými články bude v japonské domovině k mání od jara, a tak nyní prochází finálním testováním na běžných silnicích. Načapali ho při nich na dálnici v Kalifornii.

Toyota se kromě hybridů také zabývá vývojem elektromobilů na palivové články, a to už dvacet let. V roce 2002 sice pustila na veřejné silnice několik exemplářů modelu FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle), tedy vozu s palivovými články, ale zákazníci si v Japonsku a USA mohli tohle SUV pouze krátkodobě zapůjčit. O něco později se objevily evoluční kusy k delšímu pronájnu, jenomže ty zamířily jen a pouze do své domoviny.

Teď už je Toyota připravena provést radikální řez a nový vůz nazvaný podle dostupných informací Mirai od příštího roku zájemcům regulérně prodávat. Z přiložených fotografiích, které se objevily na Twitteru, to vypadá, že se vůz od dříve odhalené podoby v zásadě nikterak neodlišuje, respektive jde o naprosto identické auto se všemi těmi podivnostmi, mezi nimiž drží žezlo prapodivné zadní světlomety. Dostane-li se Mirai do výroby v této podobě, jeho neobvyklý pohon z něho bude tryskat proudem.

Prodeje na domácí půdě Toyoty hodlá automobilka spustit v dubnu a k nám do Evropy a souběžně i do USA se s novinkou údajně vydá už v létě (2015). Měli bychom se údajně těšit na vůz budoucnosti, který bude důležitým krokem k budoucí bezemisní mobilitě. Technická data sice ještě odtajněna nebyla, ale proslýchá se, že dojezd na jedno natankování vodíkové nádrže dosáhne 300 mil, což odpovídá více než 480 kilometrům.

Mirai by však měl být zároveň schopen akcelerovat na stokilometrovou rychlost za deset sekund. Pokud si myslíte, že bude procedura doplňování nádrže složitá a zdlouhavá, vězte, že by nemělo jedno tankování „do plna“ zabrat více než tři minuty - tedy o málo déle než tankujeme auta s klasickým spalovacím motorem. Největší starostí nakonec můžou být ostatní úskalí palivových článků. Výrobce více nezveřejnil, přesto existují vodítka k odvození pořizovací ceny. V Japonsku má totiž vycházet na zhruba sedmi milionů jenů, což odpovídá zhruba 1,4 milionům korun. Zdá se vám to moc? Alespoň v Japonsku možná Mirai budou rozdávat zdarma.


Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 1 - Toyota Mirai FCV 2015 spy 01Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 2 - Toyota Mirai FCV 2015 spy 02
Toyota Mirai má na jedno natankování vodíkové nádrž urazit totéž, co řada benzinových aut. Jen by nás zajímalo, jak vyřeší automobilka problém s nedostatkem čerpacích stanic na vodík…

Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 3 - Toyota FCV produkcni verze prvni foto 01Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 4 - Toyota FCV produkcni verze prvni foto 02
Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 5 - Toyota FCV produkcni verze prvni foto 03Toyota Mirai na palivové články nafocena bez maskování, vysloveně fešná není - 6 - Toyota FCV produkcni verze prvni foto 04
… Zde jsou pro porovnání dříve odhalené fotografie

Zdroj: Twitter přes Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.