Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní

Japonská značka chystá další verze modelu GT 86. Ta potvrzená má nabídnout výkon 250 koní, namísto turba vsadí na elektromotor a superkondenzátor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní

23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka chystá další verze modelu GT 86. Ta potvrzená má nabídnout výkon 250 koní, namísto turba vsadí na elektromotor a superkondenzátor.

O otevřené verzi japonského sporťáku se spekuluje prakticky od okamžiku, kdy se o Toyotě GT 86 začalo mluvit jako o hotové věci. Dosud nic nebylo oficiální a není tomu tak ani teď, zdroje Autocaru v automobile ale prý mluví o tom, že hotový vůz by se mohl představit již na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle všeho by přitom měl dostat skládací plátěnou střechu namísto pevných panelů, které by výrazně navýšily hmotnost. Ta se totiž oproti kupé má měnit jen nepatrně.

Díky tomu nelze čekat žádné změny v motorovém prostoru, kde aktuálně pracuje dvoulitrový plochý čtyřválec o výkonu 200 koní. S ohledem na snížení torzní tuhosti by ovšem kabriolet měl dostat měkčí naladění podvozku. Otázkou je také existence zadních sedadel, které již nyní lze považovat za nouzové. Střechu je totiž potřeba někam složit. Je tedy možné, že se místo kabrioletu nakonec dočkáme roadsteru.

Než se ovšem dozvíme veškeré podrobnosti, můžeme se konkrétněji zmínit o ostřejší verze, kterou již potvrdil Tetsuya Tada, šéfinženýr celého projektu GT 86. Model s předpokládaným výkonem okolo 250 koní je dle něj již ve vývoji a dorazit do prodeje má v roce 2015. Žádné turbo či kompresor ale pod kapotou neočekávejte, dle svých tradic totiž Toyota vsadí na hybridní systém.

Nepůjde ovšem o klasické spojení benzinové pohonné jednotky, elektromotoru akumulátoru, Japonci chtějí vsadit na superkondenzátory jako Mazda u i-ELoop. Tedy na princip, jehož funkčnost si Toyota ověřila vítězstvím ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů. Tada přitom dodává, že za pomoci specialistů na elektroniku se značce povedlo snížit náklady na výrobu. Díky tomu by ostrá verze GT 86 nemusela stát „ranec”, to se ale teprve uvidí.


Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní - 1 - Toyota GT 86 kabriolet render 1Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní - 2 - Toyota GT 86 kabriolet render 2
Počítačové retuše naznačují, jak by otevřená verze Toyoty GT 86 mohla vypadat. Mnoho překvapení čekat nelze

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.