Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86 Cabrio prý již v Ženevě, ostrá verze bude hybridní
23.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka chystá další verze modelu GT 86. Ta potvrzená má nabídnout výkon 250 koní, namísto turba vsadí na elektromotor a superkondenzátor.
O otevřené verzi japonského sporťáku se spekuluje prakticky od okamžiku, kdy se o Toyotě GT 86 začalo mluvit jako o hotové věci. Dosud nic nebylo oficiální a není tomu tak ani teď, zdroje Autocaru v automobile ale prý mluví o tom, že hotový vůz by se mohl představit již na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle všeho by přitom měl dostat skládací plátěnou střechu namísto pevných panelů, které by výrazně navýšily hmotnost. Ta se totiž oproti kupé má měnit jen nepatrně.
Díky tomu nelze čekat žádné změny v motorovém prostoru, kde aktuálně pracuje dvoulitrový plochý čtyřválec o výkonu 200 koní. S ohledem na snížení torzní tuhosti by ovšem kabriolet měl dostat měkčí naladění podvozku. Otázkou je také existence zadních sedadel, které již nyní lze považovat za nouzové. Střechu je totiž potřeba někam složit. Je tedy možné, že se místo kabrioletu nakonec dočkáme roadsteru.
Než se ovšem dozvíme veškeré podrobnosti, můžeme se konkrétněji zmínit o ostřejší verze, kterou již potvrdil Tetsuya Tada, šéfinženýr celého projektu GT 86. Model s předpokládaným výkonem okolo 250 koní je dle něj již ve vývoji a dorazit do prodeje má v roce 2015. Žádné turbo či kompresor ale pod kapotou neočekávejte, dle svých tradic totiž Toyota vsadí na hybridní systém.
Nepůjde ovšem o klasické spojení benzinové pohonné jednotky, elektromotoru akumulátoru, Japonci chtějí vsadit na superkondenzátory jako Mazda u i-ELoop. Tedy na princip, jehož funkčnost si Toyota ověřila vítězstvím ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů. Tada přitom dodává, že za pomoci specialistů na elektroniku se značce povedlo snížit náklady na výrobu. Díky tomu by ostrá verze GT 86 nemusela stát „ranec”, to se ale teprve uvidí.
Počítačové retuše naznačují, jak by otevřená verze Toyoty GT 86 mohla vypadat. Mnoho překvapení čekat nelze
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 35 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva