Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota FT-86 a Subaru BRZ: už zase jen koncept a průhledná studie (živé foto, doplněno)
14.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota těsně před autosalonem ve Frankfurtu vypustila dvousmyslné video. Podle něj se mohlo zdát, že na jejím stánku konečně spatříme sériovou podobu modelu FT-86. Podle všeho jsme si to ale vysvětlili úplně špatně.
Doplněno 16:30: Toyota byla při sjednávání podmínek se Subaru evidentně neúprosná. Na autosalonu se nám podařilo zjistit, že model BRZ nedostane přeplňovaný motor a stejně jako FT-86 se bude spoléhat pouze na atmosférický dvoulitrový boxer s kódovým označením FA. To samé platí pro pohon 4x4 - oba vozy budou výlučně zadokolky. Od Subaru rovněž víme, že sériová výroba BRZ odstartuje již začátkem příštího roku a mezinárodní prezentace proběhne na letošním prosincovém autosalonu v Tokiu.
Na osvětlené podium opět napochodovala verze s názvem FT-86 II Concept, akorát s jiným lakem. Na obranu Toyoty se ovšem sluší říci, že její nekonečná „hra na slepou bábu“ je vcelku pochopitelná. Tak významnou novinku branou v Japonsku jako nástupkyni absolutně kultovního modelu AE-86 snad ani nemůže odhalit jinde, než na domácím tokijském autosalonu. A tak odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili.
Pro Subaru a jejich verzi nazvanou BRZ to jistě znamená, že se musí podřídit rozhodnutí silnějšího partnera, i když jejich neustálé prezentování průhledné „karoserie“ už též začíná být malinko únavné. Abychom vás nenudili i my, můžeme si alespoň bleskově zrekapitulovat, co víme a nevíme z oficiálních zdrojů a veřejné šeptandy.
Co Toyota potvrdila už dříve, jsou rozměry FT-86. Délka, šířka a výška činí 4 235, 1 795 a 1 270 mm. Karoserie byla navržena podle stylistického směru nazvaného „Functional Beauty“ (funkční krása) a její aerodynamiku nechali prověřit zkušenostmi a technologiemi používanými při vývoji F1.
Plochý atmosférický čtyřválec o objemu 2,0 litru dodalo Subaru, přímé vstřikování D-4S Toyota a společně tvrdí, že jde o produkt jejich úzké vzájemné kooperace. Jednotka se bude kombinovat se šestistupňovou manuální i automatickou převodovkou s možností řadit pádly pod volantem. Výkon bude přenášen na zadní kola přes samosvorný diferenciál.
Oba stroje by měly být v prodeji v létě 2012 (tentokrát snad už definitivně) a cena základní Toyoty FT-86 by měla startovat na částce 25 tisíc dolarů, což dělá cirka 450 tisíc. V Evropě by to mělo být někde těsně na 600 tisíci.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Snad už raději ani nemá význam tipovat, jak dlouho ještě potrvá, než se FT-86 dostane do sériové výroby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 6 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 9 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva