Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let

Kauza Dieselgate otřásla automobilovým průmyslem více než samotným Volkswagenem. Toyota tak pustí k vodě dieselový Yaris, posléze i Verso.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let

12.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kauza Dieselgate otřásla automobilovým průmyslem více než samotným Volkswagenem. Toyota tak pustí k vodě dieselový Yaris, posléze i Verso.

Dieselový skandál Volkswagenu neotřásl pouze samotnou německou automobilkou, ale rovnou celým průmyslovým odvětvím. V jeho důsledku se dočkáme řady změn, které se dotknou celého segmentu. Otec moderních „naftožroutů“ Rinaldo Rinolfi sice řekl, že kauza VW Group bude hrobem pro hybridní jednotky a nikoliv pro diesely, ovšem opak se zatím zdá být pravdou.

Nedávno se v tomto směru vyjádřilo Volvo, podle kterého by se „producenti sazí“ měli zakrátko stát minulostí. Podobně se vyjádřil i šéf samotného VW a nově na stejné téma promluvil šéf evropského zastoupení Toyoty Karl Schlicht. Podle něj budou dieselové motory „možná mít životní cyklus dlouhý ještě deset až patnáct let“. Kdokoliv, kdo by tedy do podobných motorů chtěl investovat, nyní bude muset nad takovým krokem dlouho přemýšlet.

Japonská automobilka přitom nezůstává jen u slov, ale zároveň přistupuje také k činům. Aktuálně vyřazuje z prodeje dieselový Yaris, který je k mání již jen na několika evropských trzích. Tato situace sice nemá přímou souvislost s dieselovým skandálem, nýbrž s malými prodeji. Tato varianta „představovala méně než 10 procent“ z celkového mixu a stávající nálada veřejnosti jí na popularitě nepřidává.

Z toho důvodu nakonec dieselový Yaris zmizí z nabídky zcela a podobný krok čeká také Verso. Na obzoru navíc jsou kvůli zmiňovanému skandálu VW Group přísnější emisní regule a další vývoj „naftožroutů“ bude o to složitější. Dá se tedy předpokládat, že od dieselů bude postupně ustupovat stále větší množství značek. Jejich definitivní konec je ale z dnešního pohledu ještě dosti vzdálený a pochopitelně nikdy nemůže být jisté, že k němu dojde. Jeden chytrý vynález může očekávaný chod dějin snadno změnit...


Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 1 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 37Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 2 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 38Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 3 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 39Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 4 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 40Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 5 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 41Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 6 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 42Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 7 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 43Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 8 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 44Toyota chce též skončit s diesely, dává jim nanejvýš 10 až 15 let - 9 - Toyota Yaris 2014 oficialni sada 46
Dieselová Toyota Yaris je pomalu definitivní minulostí, další modely značky osazené naftovými motory mají následovat

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.