Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota chce diesely BMW, na oplátku dodá hybridní technologie
28.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Rýsuje se další spolupráce automobilových gigantů. Toyota potřebuje pro Evropu více naftových motorů a obrátila se na BMW. To zase na oplátku využije poznatky Japonců při vývoji hybridů.
Historie má někdy smysl pro ironii. Když na konci 90. let BMW vyvíjelo nové Mini, nemělo k němu dispozici žádný dieselový motor. Muselo se proto porozhlédnout u Toyoty, která právě dokončovala naftovou čtrnáctistovku D-4D (s interním kódem 1ND-TV) připravovanou pro Yaris. Dohoda byla uzavřena, nicméně po příchodu další generace Mini v roce 2007 z nové spolupráce sešlo, protože BMW zaměřilo svou pozornost na větší a silnější vznětovou šestnáctistovku vzniklé ze spolupráce francouzské PSA a Fordu.
Dnes se Mnichov zcela spoléhá na své vlastní naftové jednotky také v případě Mini, kde byly motory 1,6 HDi vystřídány dvoulitrem BMW. A právě o tento čtyřválec projevila podle japonského ekonomického týdeníku Nikkei zájem Toyota. Podle dostupných informací to neznamená, že by Japonci zcela přestali vyvíjet své vlastní diesely, ale spíše potřebují navýšit kapacity, aby byli schopni vyplnit poptávku evropských zákazníků. Tento krok byl samozřejmě učiněn rovněž proto, aby Toyota ušetřila a tím zároveň zvýšila svůj profit.
Toto sdělení potvrdily rovněž internetové stránky Detroit News s odvoláním se na další zdroj přímo v Japonsku - jednu z největších mediální korporací na tamním trhu Nihon Keizai Shimbun, specializující se na business a průmysl. Nepůjde ovšem o čistě obyčejnou transakci „motory za finanční prostředky“, ale BMW a Toyota se dohodly rovněž na spolupráci na rozvoji a sdílení hybridních technologií.
Jaké přesně výhody budou z tohoto obchodu plynout pro BMW (kromě dodatečných příjmů za dodávky motorů), není ještě úplně zřejmé, ale Toyota nutně potřebuje snížit ztráty po fiasku se svolávacími akciemi a vyplácením odškodného ve Spojených státech a následném propadu výroby po zemětřesení. Toyotě se navíc vyplatí nakupovat hotové součástky a technologie v zahraničí kvůli posilujícímu jenu, což má naopak negativní vliv na export.
A proč konkrétně BMW? Můžeme pochopitelně mluvit o technologické úrovni jejich pohonných jednotek, ale stejně tak jsou zde i jiné aspekty. Takový Daimler nepřichází v úvahu kvůli uzavření podobné smlouvy s aliancí Renault-Nissan, zatímco koncerny Volkswagen a Toyota se vzájemně odcizily po spolupráci probíhající zhruba před dvaceti let. Navíc kooperace kolem Mini asi probíhala bez závad, takže historie s dieselem je zopakuje. Jen jaksi obráceně.
Toyota potřebuje snížit ztráty z posledních pár let a nákup dieselů od BMW a též spolufinancování vývoje příštích hybridů tomu maji pomoci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva