Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota C-HR odhalena v závodním rouchu, míří na 24 hodin Nürburgringu
16.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský crossover je vůbec prvním takovým vozem, který se vytrvalostního klání zúčastní. Prozatím známe jen jeho vizáž, techniku odhalí v Ženevě.
Stáj Gazoo Racing, závodní tým Toyoty, se nedávno pochlubila limitovanou edicí kupé GT 86. Ta má své kořeny na Severní smyčce, což je místo, kam se Japonci velmi rádi vracejí. Zejména během závodu 24 hodin Nürburgringu. Nejinak je tomu i letos, kdy Gazoo Racing dorazí na místu činu již po desáté v řadě. Zmiňovaného kupé či jeho další inkarnace se ovšem tentokrát nedočkáme. Místo toho se na startovní rošt postaví závodní verze Lexusu RC a RC F. Druhý zmiňovaný vůz přitom pojede i v barvách týmu TOM‘S, který je taktéž oficiálně podporován Toyotou.
Nás ovšem nejvíce zajímá třetí soutěžák, kterým je závodní verze chystaného crossoveru C-HR. Ten se v civilním rouchu ukáže v březnu v Ženevě, přičemž podle zákulisní šeptandy bude stát na nové modulární platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Standardem by přitom u tohoto vozu měly být benzinové motory a pohon předních kol, nicméně japonská automobilka by měla nabídnout rovněž systém 4x4 a hybridní provedení, jenž převezme techniku Priusu. Tedy dalšího vozu postaveného na zmiňované platformě.
Co najdeme pod kapotou závodní verze, to je prozatím ve hvězdách. Nicméně vzhled je z prvního snímku více než jasný, pročež tu máme agresivní čelní nárazník, kapotu s ventilačními otvory, klenuté blatníky, mohutné boční prahy a nepřehlédnutelné zadní křídlo. Vyjma toho je zjevné, že stáj Gazoo Racing si pohrála rovněž s podvozkem, který bude stoprocentně blíže k zemi než u sériové verze. A specifická jsou také litá kola a závodní pneumatiky.
Více bychom se měli dozvědět v Ženevě, samotný závod se pak odehraje o víkendu od 26. do 29. května. Toyota C-HR je přitom vůbec prvním crossoverem, který se čtyřiadvacetihodinového vytrvalostního klání zúčastní, pročež jsme na její výsledky opravdu zvědavi.



Tým Gazoo Racing se na startu 24 hodin Nürburgringu objeví nejen s Lexusy RC a RC F, ale také s novým crossoverem C-HR
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva