Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota Auris TRD Supercharged: ohřátý hatch s výkonem 181 koní
13.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Toyota představila na autosalonu v Johannesburgu kromě sportovního paketu pro nový Lexus GS také jakýsi soft hot hatch v podobě přeplňovaného Aurisu.
Toyota v Evropě striktně selektuje nabídku motorů pro Auris podle zájmu zákazníků. Třeba v Německu je portfolio kompletní a to znamená tři zážehové čtyřválce s výkonem od 99 do 147 koní, tři diesely od 90 do 177 koní a hybridní varianta s pohonnou jednotkou Priusu.
Jenže u nás anebo kupříkladu na Slovensku dva nejvýkonnější agregáty chybí a v Británii dokonce tři. Na domácím japonském trhu zase pořídíte Auris s patnáctistovkou, kterou byste na starém kontinentu hledali marně, podobně jako možnost připlatit si za pohon všech kol.
S ohledem na tuto rozmanitost asi nepřekvapuje, že někde jinde může existovat Auris se zážehovým čtyřválcem o objemu 1,6 litru a přeplňováním pomocí mechanicky poháněného kompresoru. O běžný sériový vůz se ale nejedná. Tuto Toyotu postavila sportovní divize TRD a její odhalení proběhlo na autosalonu v Johannesburgu, odkud jsme vám přinesli informace o prezentaci nového Lexusu GS 350 s paketem F Sport.
Podle parametrů doprovázejících tento vůz můžeme vyloučit, že by to měl být nástupce předchozí Corolly TS nebo snad kompresorem přeplňované Corolly TTE, Auris TRD Supercharged má totiž pouze 181 koní a 203 newtonmetrů a to ani s přimhouřením obou očí asi na v Evropě prodávané ostré hatchbacky asi nestačí. Spíše než „hot” je tak tento hatch spíše jen trochu ohřátý, ale to jistě neznamená, že je špatný.
Co dále o něm víme? V jihoafrické republice prezentovaný Auris dostal kromě upraveného motoru taktéž spoiler pod předním nárazníkem, nástavce prahů a možná ještě některé další nové prvky, ale se skutečnými podrobnostmi nemůžeme sloužit, Toyota se k celému dílu zatím detailněji oficiálně nevyjádřila.
Auris s kompresorem postavila sportovní divize TRD, jeho šestnáctistovka má 181 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch