Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toto jsou nabídky práce, které Clarkson a spol. odmítli po odchodu z Top Gearu
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dnes dělají pro Amazon a jako hvězdy The Grand Tour a jsou zase středem pozornosti, nebyla to ale jediná cesta, kterou se mohli vydat. Tedy, budete-li jim věřit.
Jeremyho Clarksona měl svět po léta automaticky spojený s britským Top Gearem. Tohle pojítko ale padlo během předloňského března, kdy mu BBC po jeho konfliktu s kolegou z produkčního týmu neprodloužila smlouvu, což byla na oko korektnější alternativa k vyhazovu. Tento krok následně vedl také k odchodu Richarda Hammonda a Jamese Maye a také ke vzniku 23. sezóny Top Gearu s novým osazenstvem, na níž by BBC nejraději zapomněla.
Momentálně je otázkou, jak bude u diváků bodovat další série Top Gearu už bez Chrise Evanse, to ovšem Clarksona již příliš zajímat nemusí. Jeho jméno je totiž nově spojováno s The Grand Tour, jejíž věhlas stoupá s každým odvysílaným dílem. Přesná čísla sledovanosti Amazon bohužel nezveřejňuje a předem říká, že zveřejňovat ani nebude, poněkud smutný titul „nejvíce ilegálně stahované televizní show historie“ ale jasně naznačuje, o jak oblíbený pořad se jedná.
U amerického gigantu ovšem Jezza skončit nemusel - než s Hammondem a Mayem zakotvil u Amazon Prime TV, mluvilo se o různých dalších alternativách. Nyní byli všichni tři při návštěvě Norska tamními médii tázáni, jaká byla nejšílenější nabídka práce, kterou dostali po odchodu z BBC. A jako obvykle reagovali... zajímavě, řekněme.
Clarkson totiž prozradil, že namísto na západ mohl zamířit na východ. „Ruská vojenská televize chtěla, abych moderoval její automobilovou show,“ uvedl Jezza s tím, že taková možnost „by byla zajímavá”, záhy ji ale zavrhl jako „poněkud hrůzostrašnou“. Řeknete si, že Clarkson žertuje jako vždy, vtipné ale je, že v tomto případě ani trochu.
Se snahou naverbovat Jeremyho v roce 2015 skutečně přišla stanice Zvezda (snad nemusíme překládat), kterou provozuje ruské ministerstvo obrany a obvykle ji využívá k propagandistickým účelům - natáčí pořady o tom, jak skvělá a silná ruská armáda je, což má uklidňovat ruské občany a děsit ty ostatní. Můžete se ptát, jak by do takového programu zapadl Clarkson s auty, zvláště když ruskou automobilovou i vojenskou technikou mnohokrát otevřeně pohrdal, ale účinná propaganda asi nebude fungovat tak, že by na obrazovce od rána do večera běžely záznamy odpalů interkontinentálních raket. Musí vytvářet i jiné pořady, které zaujmou a přimějí diváky ke sledování poněkud typičtějšího obsahu.
Zvezda zkrátka chtěla udělat show o autech a protože v Rusku je možné všechno, popularita Clarksona je i v tamních končinách nezměrná a státní kasa nemá dno, ani kdyby lidé neměli na chleba (což není případ dnešního Ruska, jistě), tato nabídka skutečně padla. Ruská státní televize měla o Clarksona zájem a oficiálně jej požádala o schůzku v Moskvě, kde by mohl specifikovat své požadavky. Přitom uvedla, že by se slavný moderátor mohl „zamilovat do vozů značky Lada a také si hrát s tanky“.
Zní to jako žert, ale Rusové to mysleli vážně. Timofej Peškov, náměstek generálního ředitele hvězdy pro styk s veřejností uvedl, že jím reprezentovaný kanál byl v kontaktu s agentem Clarksona po telefonu i e-mailu. Nabídka prý byla „ryze komerční” a televize „kategoricky odmítla”, že by pořad s ním v hlavní roli měl mít jakýkoli politický kontext. Jako oblíbený ruský moderátor by prý dostal volnou ruku s cílem oslovit co nejvíce diváků federálního kanálu a „možnost změnit názor na ruské automobily” by mu byla prostě jen dána jako součást toho, co mu ruská televize může nabídnout.
PR-šéf Zvezdy pak už jen dodal, že televize by mu pochopitelně „mohla pomoci” se získáním ruské vojenské techniky pro natáčení, to už by nebyl problém. Věříme i tomu, že Rusové nabízeli také velké peníze, ale jak už dnes víme, Jezza o této nabídce ani reálně neuvažoval a dnes ji označuje i za trochu děsivou. Což také není těžké pochopit.
Jak dokazují některé epizody The Grand Tour, Clarkson se hrátek s tanky nemusel vzdát ani pod křídly stanice z „opačné strany železné opony”. De facto se mu tak splnilo vše, po čem toužil, na rozdíl od jeho kolegy Richarda Hammonda. Ten na stejnou otázku odpovídá slovy, že „by rád rozvážel noviny, ale nejprve musí spravit své kolo“. To se ale dosud nestalo. Za práci pro Amazon pak musí být rád i James May, který prý žádné lukrativní nabídky k moderování nedostal. Místo toho ale mohl být „pinglem v místní hospodě“ nebo „čističem aut“.
Že Hammond a May odpověděli „klasické britské nesmysly”, netřeba dodávat, nakonec oni dva měli na stole i nabídku na pokračování u BBC. Nic z toho ani z výše zmíněného se ale nakonec realitou nestalo, a tak May nyní může místo toho s Clarksonem třeba likvidovat Hammondův nezničitelný vůz určený k přežití apokalypsy. Ještěže tak, chce se dodat...
Na hrátky s tankem sice Clarksona lákala ruská televize, on si jich ale nakonec užívá pod taktovkou amerického gigantu. Jestli tam dojde i na Lady a spol., ukáže čas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva