Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dánský designér se vrací k prvnímu modelu své kdysi vlastní automobilky. Namísto baterií však bude relativně těžký sedan pohánět osmiválec o výkonu 647 koní.
Osud automobilky Fisker se rozhodně nevyvíjí tak, jak její zakladatel původně plánoval. Po relativním počátečním úspěchu totiž společnost zkrachovala a její pozůstatky koupili Číňané. Ti přitom hodlají nadále vyrábět sedan Karma, i když do značné míry modernizovaný. Tím nám ovšem příběh nekončí, právě naopak. Dočkat bychom se totiž měli rovněž modifikované verze tohoto modelu, za kterým stojí společnost založená v roce 2012 Gilbertem Villarrealem a Bobem Lutzem, bývalým vysoce postaveným manažerem hned několika automobilových koncernů, zejména pak General Motors.
Firma těchto dvou společníků nesla až dosud název VL Automotive, ani ten ale evidentně nebyl do historie vytesán skálopevně. Nově se totiž mění na VLF Automotive, přičemž celý příběh začíná být o řád zajímavější. Za daným „F“ v názvu značky totiž stojí dánský designér Henrik Fisker, tedy zakladatel původní automobilky nesoucí jeho jméno. Ten přitom nově bude mít na starosti produktovou strategii, a jak se asi dalo očekávat, také stylizaci nových modelů.
Nic dalšího se již nemění, i nadále tedy bude prvotinou značky Karma s 6,2litrovým osmiválcem převzatým z Chevroletu Corvette ZR1. Tato pohonná jednotka má produkovat 647 koní a 821 Nm točivého momentu, což je síla dostatečně velká na to, aby rozpohybovala nemalých 1 950 kilogramů vážící sedan z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost by pak měla dosahovat zhruba 320 km/h.
Pod názvem Destino se tento model má objevit na detroitském autosalonu s lehce obměněným designem, za kterým nejspíše bude stát stejně jako u originálu Fisker. Výroba pak bude probíhat v michiganském Auburn Hills, přičemž montážní linky se rozjedou ještě letos. Dodat pak již můžeme jen tolik, že firma VLF Automotive se postará také o výrobu další Fiskerovy kreace, a sice supersportu Force 1. Tedy vozu, který je aktuálně předmětem sporu designéra a jeho někdejšího chlebodárce v podobě automobilky Aston Martin.
Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 3 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Škoda loni někomu prodala jako nová dávno nevyráběná auta, to nejstarší se nedělá už 10 let
před 53 minutami - Tesla ukázala faceliftovanou verzi svého bestselleru. Problematičtějším modelem už se inspirovat nemohla
před 2 hodinami - Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 3 hodinami - Výsledky VW za rok 2024 obnažují všechny jeho hlavní problémy: Fiasko s elektromobily, ohromnou závislost na Číně
před 5 hodinami - Toyota dokončuje své vlastní město. První obyvatele přivítá už letos na podzim, celé působí poněkud utopicky
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.10. 10:59 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.09. 21:27 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.09. 21:24 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.09. 16:26 - Eda
- VZKAZY 01.09. 15:07 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.09. 11:58 - řidičBOB
- Rady k výběru auta? 01.09. 04:27 - Čičo
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.08. 20:14 - řidičBOB