Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tohle je vážně karma. Henrik Fisker jako součást VLF Automotive znovu navrhne Karmu
11.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dánský designér se vrací k prvnímu modelu své kdysi vlastní automobilky. Namísto baterií však bude relativně těžký sedan pohánět osmiválec o výkonu 647 koní.
Osud automobilky Fisker se rozhodně nevyvíjí tak, jak její zakladatel původně plánoval. Po relativním počátečním úspěchu totiž společnost zkrachovala a její pozůstatky koupili Číňané. Ti přitom hodlají nadále vyrábět sedan Karma, i když do značné míry modernizovaný. Tím nám ovšem příběh nekončí, právě naopak. Dočkat bychom se totiž měli rovněž modifikované verze tohoto modelu, za kterým stojí společnost založená v roce 2012 Gilbertem Villarrealem a Bobem Lutzem, bývalým vysoce postaveným manažerem hned několika automobilových koncernů, zejména pak General Motors.
Firma těchto dvou společníků nesla až dosud název VL Automotive, ani ten ale evidentně nebyl do historie vytesán skálopevně. Nově se totiž mění na VLF Automotive, přičemž celý příběh začíná být o řád zajímavější. Za daným „F“ v názvu značky totiž stojí dánský designér Henrik Fisker, tedy zakladatel původní automobilky nesoucí jeho jméno. Ten přitom nově bude mít na starosti produktovou strategii, a jak se asi dalo očekávat, také stylizaci nových modelů.
Nic dalšího se již nemění, i nadále tedy bude prvotinou značky Karma s 6,2litrovým osmiválcem převzatým z Chevroletu Corvette ZR1. Tato pohonná jednotka má produkovat 647 koní a 821 Nm točivého momentu, což je síla dostatečně velká na to, aby rozpohybovala nemalých 1 950 kilogramů vážící sedan z klidu na stovku (respektive na 96 km/h) za 3,9 sekundy. Nejvyšší rychlost by pak měla dosahovat zhruba 320 km/h.
Pod názvem Destino se tento model má objevit na detroitském autosalonu s lehce obměněným designem, za kterým nejspíše bude stát stejně jako u originálu Fisker. Výroba pak bude probíhat v michiganském Auburn Hills, přičemž montážní linky se rozjedou ještě letos. Dodat pak již můžeme jen tolik, že firma VLF Automotive se postará také o výrobu další Fiskerovy kreace, a sice supersportu Force 1. Tedy vozu, který je aktuálně předmětem sporu designéra a jeho někdejšího chlebodárce v podobě automobilky Aston Martin.

Popis obrázku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
včeraChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025Stellantis dál otáčí, motory na benzin a možná i naftu dostanou také nové Alfy Romeo Giulia a Stelvio
25.1.2025Můžeme jen závidět, za kolik si v Austrálii mohou koupit novou Škodu Octavia RS, o něčem takovém se nám ani nezdá
26.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.24. 12:29 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 02.24. 12:20 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.24. 12:13 - Zajda
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch