Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd

Když signalizace na přejezdu nefunguje, je to nepříjemné, ale může se to stát. Tato funguje, jenže tak, že vás pošle pod kola rozjetého vlaku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd

30.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když signalizace na přejezdu nefunguje, je to nepříjemné, ale může se to stát. Tato funguje, jenže tak, že vás pošle pod kola rozjetého vlaku.

Silnice a železniční tratě vedle sebe existují už po dekády, a tak není divu, že se čas od času kříží železničním přejezdem. Tato místa jsou vždy do jisté míry riziková a pravidelně se stávají svědky střetů těžkotonážních vlaků s v tu chvíli bezbrannými plechovými automobily. Obvykle jsou to řidiči aut, kteří jsou za střet odpovědní, neboť záměrně či z neopatrnosti ignorují signalizaci blížícího se vlaku.

Ne vždy tomu tak ale je. Někdy signalizace přestane fungovat a řidič si nevšimne pouze toho. Je to v tu chvíli opět jeho chyba, ale ať hodí kamenem, kdo si je jistý, že vždy registruje blikající bílé světlo. Dnes vám ovšem ukážeme případ, ve kterém by řidiče nešlo z případného střetu vinit v žádném případě. Technicky vzato tady signalizace znovu nefunguje, jak má, ale o poznání záludnějším způsobem.

Ukazuje to video pořízené kde jinde než v Rusku, zemi neomezených možností. Tamní přejezdy jsou kvůli některým zvláštním opatřením označovány za velmi bezpečné, tady to ale zjevně neplatí. Na snímku vidíme, jak řidič přijede k přejezdu, na kterém jsou sklopené závory, výstraha dvěma červenými světly bliká a... vlak nikde. To se někdy stane i u nás, třeba když se vlak dostane do sfér, v nichž je signalizován jeho příjezd, ale pak zamíří opačným směrem.

Světla tedy zhasnou, závory se zvednou a ona speciální zábrana proti vjetí na přejezd splyne se silnicí. Řidiči tedy mohou je, hned o chvíli později ale proletí přejezdem mnohatunová vlaková souprava v plné rychlosti. Vjet jí jeden z řidičů pod kola, počítá snad jen stovky metrů brzdné dráhy vlaku a své poslední vteřiny.

Co je ještě bizarnější, pro nás šokující záběry přechází zúčastnění řidiči bez známky překvapení. Vzal jim údiv slova z úst? Jsou to prostě Rusové, a tak je podobná věc nepřekvapí? A nebo tento přejezd takhle „funguje” už dlouho, nikdo s tím nic nedělá, a tak si místní prostě zvykli? Nechceme být špatnými proroky, ale máme pocit, že poslední varianta bude tou pravdivou.

Podívejte se na to sami, nečekejte ovšem, že řidiči pak mohou projet. Vlak sice zmizí v prachu, jenže závory se opět sklopí dolů společně se spuštěným výstražným červeným světlem, a to znamená, že nikdo nemůže jet. Poučení pro nás je jasné - signalizaci na železničním přejezdu nikdy tak úplně nevěřte a raději se před vjetím na něj rozhlédněte na obě strany. Třebaže věříme, že takhle fatální chybou žádná česká signalizace trpět nebude...


Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 1 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 01Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 2 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 02Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 3 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 03Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 4 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 04Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 5 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 05Tohle je Rusko. Podívejte se, jak tam může „fungovat” železniční přejezd - 6 - Rusko pokazeny zeleznicni prejezd 06
Rusko vždy znovu překvapí. Video pochází z oblasti leningradské oblasti, kde platí asi úplně jiná pravidla pro železniční přejezdy

Zdroj: доктор бенвей@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.