Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem
19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Dowsizing neopomíjí ani elektromobily s prodlouženým dojezdem. Chevrolet Volt a spol. proto vymění čtrnáctistovku za tříválec s turbodmychadlem.
Světová automobilová jednička - koncern General Motors - v rámci strategie dalšího omezování spotřeby vezme „pod nůž“ také svou vlajkovou loď mezi nejúspornějšími modely. Původní atmosférický čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 86 koní, který v Chevroletu Volt slouží především k dobíjení akumulátorů, bude nahrazen novou, přeplňovanou tříválcovou jednotkou o objemu 1,0 nebo 1,2 litru. Tvrdí to alespoň respektovaná americká stránka Edmunds s odvoláním se na svůj zdroj uvnitř GM.
Informátor říká, že o návrhu, který má kromě vylepšení papírové spotřeby auta snížit rovněž jeho hmotnost (vedoucí k témuž), zatím nebylo rozhodnuto. Pokud ale tento plán skutečně dostane zelenou, menší motor by měl v rámci mezinárodní kooperace vyvinout nejmenovaný čínský partner.
Jak rychle je možné agregát podobného typu vyvinout, přesně nevíme, dost možná ale nepůjde o projekt na zelené louce, ale součást plánu vývoje malých motorů, oznámený v roce 2011. Jednotka má být totiž hotova již do dvou let, tedy v době, kdy se u Voltu očekává facelift.
Protože na stejných technických základech byl postaven rovněž Cadillac ELR, který se v prodeji objeví letos na přelomu podzimu a zimy, uvedené změny se očekávají i u něj. Konfident nicméně upřesnil, že se jej downsizing dotkne až v roce 2016. O třetím do party, evropském Opelu Ampera, nepadla ani zmínka. S ohledem na fakt, že se jedná pouze o mírně přepracovaný Volt je ale nasnadě, že přijde o jeden válec už v první vlně. Co to udělá s jeho kultivovaností, můžeme jen hádat. Už současný čtyřválec, pokud je pod plnou zátěží, se dokáže cestující pořádně připomenout a tříválec se lepším projevem blýskne jen stěží.
Hádankou je rovněž spotřeba, která rozhodně není slibovaných 1,2 litru, ale jak se potvrdilo v našem testu, spíše kolem šesti litrů na 100 kilometrů. Navíc downsizing není spása, ale hlavně snaha automobilek napasovat své modely na metodiku normovaných zkoušek spotřeby. Kam tohle vede, už moc dobře víme.
Zmenšení motoru v rámci faceliftu údajně ještě nebylo schváleno, v honbě za papírovou spotřebou a emisemi v USA a Evropě by však podobná změna nepřekvapila
Zdroj: Edmunds
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch