To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem

Dowsizing neopomíjí ani elektromobily s prodlouženým dojezdem. Chevrolet Volt a spol. proto vymění čtrnáctistovku za tříválec s turbodmychadlem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem

19.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dowsizing neopomíjí ani elektromobily s prodlouženým dojezdem. Chevrolet Volt a spol. proto vymění čtrnáctistovku za tříválec s turbodmychadlem.

Světová automobilová jednička - koncern General Motors - v rámci strategie dalšího omezování spotřeby vezme „pod nůž“ také svou vlajkovou loď mezi nejúspornějšími modely. Původní atmosférický čtyřválec o objemu 1,4 litru a výkonu 86 koní, který v Chevroletu Volt slouží především k dobíjení akumulátorů, bude nahrazen novou, přeplňovanou tříválcovou jednotkou o objemu 1,0 nebo 1,2 litru. Tvrdí to alespoň respektovaná americká stránka Edmunds s odvoláním se na svůj zdroj uvnitř GM.

Informátor říká, že o návrhu, který má kromě vylepšení papírové spotřeby auta snížit rovněž jeho hmotnost (vedoucí k témuž), zatím nebylo rozhodnuto. Pokud ale tento plán skutečně dostane zelenou, menší motor by měl v rámci mezinárodní kooperace vyvinout nejmenovaný čínský partner.

Jak rychle je možné agregát podobného typu vyvinout, přesně nevíme, dost možná ale nepůjde o projekt na zelené louce, ale součást plánu vývoje malých motorů, oznámený v roce 2011. Jednotka má být totiž hotova již do dvou let, tedy v době, kdy se u Voltu očekává facelift.

Protože na stejných technických základech byl postaven rovněž Cadillac ELR, který se v prodeji objeví letos na přelomu podzimu a zimy, uvedené změny se očekávají i u něj. Konfident nicméně upřesnil, že se jej downsizing dotkne až v roce 2016. O třetím do party, evropském Opelu Ampera, nepadla ani zmínka. S ohledem na fakt, že se jedná pouze o mírně přepracovaný Volt je ale nasnadě, že přijde o jeden válec už v první vlně. Co to udělá s jeho kultivovaností, můžeme jen hádat. Už současný čtyřválec, pokud je pod plnou zátěží, se dokáže cestující pořádně připomenout a tříválec se lepším projevem blýskne jen stěží.

Hádankou je rovněž spotřeba, která rozhodně není slibovaných 1,2 litru, ale jak se potvrdilo v našem testu, spíše kolem šesti litrů na 100 kilometrů. Navíc downsizing není spása, ale hlavně snaha automobilek napasovat své modely na metodiku normovaných zkoušek spotřeby. Kam tohle vede, už moc dobře víme.


To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 1 - Chevrolet Volt 01To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 2 - Chevrolet Volt 02To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 3 - Chevrolet Volt 03To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 4 - Cadillac ELR Detroit nove 01To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 5 - Cadillac ELR Detroit nove 02To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 6 - Cadillac ELR Detroit nove 12To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 7 - Test Opel Ampera 003To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 8 - Test Opel Ampera 011To bude rachot: Opel Ampera, Chevrolet Volt a Cadillac ELR dostanou tříválce s turbem - 9 - Test Opel Ampera 095
Zmenšení motoru v rámci faceliftu údajně ještě nebylo schváleno, v honbě za papírovou spotřebou a emisemi v USA a Evropě by však podobná změna nepřekvapila

Zdroj: Edmunds

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.