Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla Model 3 předvedla svou dynamiku. Vyrovná se i velmi schopným strojům
7.1.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Trojka je sice základní model Tesly, bylo by ale naivní domnívat se, že je pomalý. První certifikovaný test dynamiky ukazuje, co skutečně dovede.
Snahu o rozšíření elektromobilů Tesla zdůvodňuje hlavně bojem za čistší ovzduší. Alternativní pohon se má stát masovou záležitostí a pro kalifornskou automobilku je prvním krokem tímto směrem Model 3. Hlavní designér značky Franz von Holzhausen tvrdí, že stále vysoké emise CO2 způsobují globální oteplování a přechod na elektrickou dopravu je nutné uspíšit. Dodává ale, že bude záležet především na zákaznících, jestli si najdou důvod, proč auto koupit. A nepřímo tím přiznává, že jen hrou na ekologickou kartu si Tesla jejich srdce nezíská.
Tím, co by zabrat mohlo, je dynamika. Slabá Tesla neexistuje a ani technické informace Modelu 3 nenaznačují, že by mělo jít o pomalý vůz. Verze se většími akumulátory slibují zrychlení z 0 na 97 km/h za 5,1 sekundy a maximální rychlost 225 km/h. Slib se rozhodli ověřit pánové z Drag Times, a to způsobem, který nedává větší prostor k pochybnostem o realitě.
Předmětem zkoušky se stala pár týdnů stará bílá Tesla Model 3 právě v potentnější verzi. Zda automobilka uvádí relevantní údaje, bylo změřeno VBoxem, tedy zařízením, které používá k přesnému výpočtu dynamiky data z GPS. Auto dostalo šanci dvakrát za sebou, jednou se studeným pohonem a následně zahřáté.
Autoři testu výsledky prezentovali formou grafů a tabulek, které si můžete prohlédnout níže. Z těch se dozvídáme, že Tesla Model 3 na úseku bez podstatného převýšení zvládne 0-97 km/h za 4,6 sekundy. Čtvrtmíli s pevným startem urazí za 13,4 sekundy s rychlostí 166 km/h v cíli. A z klidu na 160 km/h se dostane za 12,6 sekundy.
Pro představu schopností Modelu 3 jsme hledali podobně rychlý vůz z „dnešního světa” a našli jsme ho - BMW 340i. Trojka s řadovým třílitrovým šestiválcem přeplňovaným turbodmychadlem sprintuje z 0 na 97 km/h za 4,8 sekundy. Čtvrtmíli ujede za 13,3 sekund se 171 km/h v cíli na tachometru. A po úplném zastavení mu při další akceleraci trvá 11,6 sekund, než protne 161 km/h. Audi S4 poslední generace znovu s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem se z 0 na 161 km/h dokáže za dostat 10,8 sekundy a čtvrtinu míle sjede za rovných 13. Mercedes-AMG C 43 4Matic hnaný opět třílitrovým V6 s turby dosáhne 161 km/h za 10,5 sekundy a čtvrtmíli za 12,8 sekundy.
Tesla ukázala, že její dynamika je srovnatelná s těmito už dost schopnými stroji německé prémiové trojky. A že umí jet rychleji, než automobilka tvrdí. Závazek Modelu 3 udělat stovku (resp. oněch 97 km/h) za 5,1 sekundy byl překonaný o 5 desetin, což je citelný rozdíl. BMW 340i F30 je tak v praxi o dvě desetiny pomalejší, mnichovský sedan si to ale vynahradí v další disciplíně - závodu čtvrtmíli, kterou překoná o desetinu sekundy dříve a o 5 kilometrů rychleji na konci rovinky.
Podívejte se ale sami níže, jak rychlý Model 3 ve skutečnosti je, marné to vážně není...





Tesla někdy jezdí lépe, než uvádí na papír. Američan zapojil měřící zařízení a šel to zkusit
Zdroj: DragTimes@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva