Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tento motor patří nejrychlejšímu silničnímu autu světa, překoná i Bugatti (videa)
28.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Možná existuje i nějaké rychlejší, nikdo jej ale nenechal změřit. Toto auto může na silnici a přitom vyvine ohromnou rychlost. Kolik má výkonu, nikdo neví.
Přemýšlíte také, proč se žádné sériově vyráběné auto nepřiblížilo metě 500 km/h? Vysvětlení tkví zejména v odporu vzduchu a možnostech chlazení motoru, což vytváří poněkud začarovaný kruh - odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti, takže každý další km/h vyžaduje více a více výkonu. Jenže onen vyšší a vyšší výkon musí dodávat motor, který je třeba více a více chladit právě proudícím vzduchem, což odpor vzduchu zase zvyšuje. Takže musíte zase přidat výkon, zase jej více chladit, to zase zvýší odpor vzduchu, a tak to jde stále dokola.
Ve výsledku se tak může stát, že pro každý další 1 km/h maximální rychlosti budete muset výkon motoru zvyšovat o velmi vysoké hodnoty, protože jinak z onoho začarovaného kruhu nevystoupíte. To je velmi náročné, zejména pak ve světě produkčních aut, nikoli však nemožné. Důkazem budiž vůz, kterému se podíváme na zoubek dnes - ten se dokáže přiblížit jen o něco nižší metě, rychlosti 300 mph (483 km/h), navíc mu k tomu stačí pouhá míle s pevným startem.
Je to Ford GT předchozí generace a je třeba si říci, že na pohled nevypadá nijak speciálně. Je vyvedený v barvách Gulf a má na sobě pár log sponzorů... a pak si všimnete brzdného padáku na zádi. Tohle auto je stavěno pro dosahování maximálních rychlostí na minimální dráze a je v tom opravdu dobré. Čerstvě dokázalo překonat světový rekord v rychlosti na míli s pevným startem. Cílovou pásku protnulo v rychlosti 293,6 mph, tedy 472,5 km/h. Starý rekord z roku 2012 měl hodnotu 455,7 km/h a ten nový znamená, že ani mocné Bugatti Chiron nemá šanci se tomuto stroji na maximálce vyrovnat. Rekordní Ford GT má totiž stále silniční registraci a může do běžného provozu. I když si nejsme vůbec jisti, jak moc často této možnosti využívá...
Ptáte se, jaký výkon má jeho motor? To nikdo neví. Ne proto, že by ho snad nechtěl prozradit nebo změřit, ale proto, že neexistuje brzda dostatečně silná na to, aby ho zvládla. Odhad zní na něco okolo 2 500 koní, ale přesné číslo prostě známo není. Je to trochu škoda, ale výsledky vůz podává v každém případě, ať počet koní známe nebo ne. Stará se o ně závodní přeplňovaný osmiválec o objemu 5,6 litru, postavený firmou Accufab Racing a řízený elektronikou MoTeC.






Tenhle Ford GT má opravdu výjimečný motor
Je rychlejší než Bugatti Chiron. A může na silnici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins