Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano se již do Evropy nepodívá, Tata Pixel ale ano
14.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Indická automobilka dlouho „vyhrožovala” tím, že v Evropě začne prodávat superlevné Nano. Nakonec ale tuto myšlenku opustila a pro starý kontinent připraví úplně jiný model.
Tata na právě skončeném ženevském autosalonu představila koncept Pixel, který je po modelu Nano dalším „prťavým” indickým nápadem na čtyřech kolech. Připomeňme, že Nano dnes platí za nejlevnější auto na světě, prodává se ale jen v Asii. Automobilka sice měla v úmyslu tento model nabízet i jinde, dokonce s ním kdysi absolvovala i „evropské” crashtesty, ale nikdy jej na zdejší trhy neuvedla. Předpokládáme, že důvodem byla nemožnost přizpůsobení vozu evropským regulacím při udržení konkurenceschopné ceny, a než to, Indové raději evropskou anabázi Nana odpískali.
Myšlenky na vstup na evropská odbytiště ale vedení Taty evidentně neopustilo, pouze na to půjde jinak. Klíčem k novým záměrům firmy je právě model Pixel představený v Ženevě. Jde sice jen o koncept, zástupci výrobce ale právě potvrdili, že k sériové výrobě nemá daleko. A jeho cílem je právě oslovit evropské zákazníky.
Vůz je se svými třemi metry ještě menší než Nano, má na délku jen tři metry. Přesto chce nabídnout místo pro čtyři cestující a s turbodieselovým tříválcem o objemu 1,2 litru a výkonem okolo 60 koní se chce stát vůbec nejúspornějším čtyřmístným automobilem světa.
Přímo šéf celého koncernu Ratan Tata potvrdil, že vůz zaujme místo dříve představeného konceptu Nano Europa a od výroby jej dělí jen nahrazení nahoru otevíraných dveří klasickými s poněkud menším prosklením, drobné úpravy zevnějšku a „defuturizace” interiéru. Podvozek sériové verze bude pocházet z Nana, dostane ale kratší rozvor, bude přepracován pro dosažení lepších jízdních vlastností a vyslouží si i lepší odhlučnění.
Místo pro čtyři cestující má zůstat zachováno a ambicí Taty dokonce je nabídnout Pixel se čtyřdvéřovou karoserií na nezměněném rozvoru mnohokrát zmíněného Nana. To zní ale s ohledem na délku vozu poněkud fantaskně.
Automobilka v tuto chvíli vyrábí 9 000 modelů Nano měsíčně a jejím cílem prodávat 200 000 těchto vozů ročně, a to převážně v domácí Indii. Podobné plány týkající se výroby sériového Pixelu ani přesnější datum uvedení na trh zatím neznáme.
Tata Pixel v podobě konceptu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 7 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 9 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 10 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
dnes - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva