Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč
15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový model indické značky má dorazit za tři roky. Čekat jej ovšem bude zuřivá bitva. Ve stejný čas totiž vstoupí na trh levnější odnož Volkswagenu.
Indická automobilka zhruba před čtyřmi lety přišla s receptem, který by pomohl mobilizovat celou zemi. Cena pohybující se okolo 100 000 Kč přitom byla na úrovni lepších motocyklů a skútrů, vozítko Tata Nano ovšem nabízelo komfort a praktičnost uzavřené karoserie. Jak ovšem již všichni dobře víme, původní plány vzaly poněkud za své díky celé řadě problémů, jež indické minivozítko začaly provázet ještě před vyrobením prvního produkčního kusu.
Není proto divu, že nevyšel ani útok na evropské či americké trhy. Ratan Tata, majitel firmy vlastnící i značky jako Jaguar a Land Rover, ovšem neskládá ruce do klína. Podle něj by se Nano (či Pixel) mělo na západ od Indie podívat znovu, ovšem v mnohem luxusnější a bezpečnější verzi. Dorazit by vozítko mělo za tři roky, přičemž nabídnout má posilovač řízení i trakční kontrolu. Cenu přitom koncern Tata Motors hodlá ponechat pod hranicí 10 000 amerických dolarů (cca 190 000 Kč).
Pokud ovšem zvážíme nedávné prohlášení Volkswagenu, pak bude mít nové Nano možná ještě větší problémy než stávající verze. Německý koncern totiž rovněž na rok 2015 ohlásil příchod své nové odnože, v jejímž rámci by se mohl vyrábět „skutečný volks wagen“. Tedy lidový vůz. Navíc v několika karosářských verzích, přičemž základní sedan má vyjít na pouhých 6 000 Eur (150 000 Kč).
Přestože tedy letos VW Group musel vůbec poprvé přistoupit k racionalizaci svých odvážných plánů, dá se počítat, že bitvu s modelem Tata Nano jeho pododnož vyhraje. Nejen, že bude levnější, ale zároveň hodlá profitovat z lepšího image a mnohem „evropštějšího“ designu. Ratan Tata tak zřejmě bude své nové miliony vydělávat pouze na novinkách Jaguaru a Land Roveru, což jsou ostatně jedny z mála značek, které se na Starém kontinentu prodávají.






Současná verze indického vozítka Tata Nano neměla v Evropě pražádný úspěch. Ratan Tata to ovšem hodlá v roce 2015 zkusit znovu
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva