Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Nano 2015: druhá generace to konečně zkusí v Evropě, více luxusu nebude stát ani 200 000 Kč
15.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zcela nový model indické značky má dorazit za tři roky. Čekat jej ovšem bude zuřivá bitva. Ve stejný čas totiž vstoupí na trh levnější odnož Volkswagenu.
Indická automobilka zhruba před čtyřmi lety přišla s receptem, který by pomohl mobilizovat celou zemi. Cena pohybující se okolo 100 000 Kč přitom byla na úrovni lepších motocyklů a skútrů, vozítko Tata Nano ovšem nabízelo komfort a praktičnost uzavřené karoserie. Jak ovšem již všichni dobře víme, původní plány vzaly poněkud za své díky celé řadě problémů, jež indické minivozítko začaly provázet ještě před vyrobením prvního produkčního kusu.
Není proto divu, že nevyšel ani útok na evropské či americké trhy. Ratan Tata, majitel firmy vlastnící i značky jako Jaguar a Land Rover, ovšem neskládá ruce do klína. Podle něj by se Nano (či Pixel) mělo na západ od Indie podívat znovu, ovšem v mnohem luxusnější a bezpečnější verzi. Dorazit by vozítko mělo za tři roky, přičemž nabídnout má posilovač řízení i trakční kontrolu. Cenu přitom koncern Tata Motors hodlá ponechat pod hranicí 10 000 amerických dolarů (cca 190 000 Kč).
Pokud ovšem zvážíme nedávné prohlášení Volkswagenu, pak bude mít nové Nano možná ještě větší problémy než stávající verze. Německý koncern totiž rovněž na rok 2015 ohlásil příchod své nové odnože, v jejímž rámci by se mohl vyrábět „skutečný volks wagen“. Tedy lidový vůz. Navíc v několika karosářských verzích, přičemž základní sedan má vyjít na pouhých 6 000 Eur (150 000 Kč).
Přestože tedy letos VW Group musel vůbec poprvé přistoupit k racionalizaci svých odvážných plánů, dá se počítat, že bitvu s modelem Tata Nano jeho pododnož vyhraje. Nejen, že bude levnější, ale zároveň hodlá profitovat z lepšího image a mnohem „evropštějšího“ designu. Ratan Tata tak zřejmě bude své nové miliony vydělávat pouze na novinkách Jaguaru a Land Roveru, což jsou ostatně jedny z mála značek, které se na Starém kontinentu prodávají.
Současná verze indického vozítka Tata Nano neměla v Evropě pražádný úspěch. Ratan Tata to ovšem hodlá v roce 2015 zkusit znovu
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 3 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 4 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 6 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus