Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu

Tatu Nano čeká v příštím roce výraznější facelift. Spolu s ním má dostat pod kapotu jednotku o objemu 0,8 litru, jako vrcholnou motorizaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu

29.12.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tatu Nano čeká v příštím roce výraznější facelift. Spolu s ním má dostat pod kapotu jednotku o objemu 0,8 litru, jako vrcholnou motorizaci.

Pokud se v Evropě pod kapotou nějakého auta objeví motor s podlitrovým objemem, je to zpravidla znakem extrémního downsizingu. Vyprávět by o tom mohl Renault Clio s motorem 0,9 TCe, který čerstvě zcela propadl v našem testu a poděkovat za to může právě motoru zmenšenému ad absurdum. Jsou ale místa, kde podobný agregát nemusí znamenat ústupek z dosavadních pozic, ale naopak nastoupení cesty k vyšším metám.

Právě to je případ Taty Nano, indického motorového kola s karoserií (nebo něčeho na ten způsob), které se už pár let honosí titulem nejlevnějšího auta světa. Navzdory této pozici a působení primárně v zemi, kde se prodává více motocyklů než aut, se mu obchodně nijak zvlášť nedaří, a tak výrobce stále vymýšlí způsoby, kterak jeho nabídku zatraktivnit. Menší modernizace pro letošní rok očividně příliš nepomohla, pro příští se tak chystá další.

Už z dřívějška víme, že vůz brzy dostane pod kapotu dieselovou jednotku a motor schopný spalovat zemní plyn, nyní se ven dostaly další detaily. Podle zdrojů indických Economic Times se má vůz v roce 2013 dočkat výrazného faceliftu, který změní jeho zevnějšek i interiér. Technické změny budou krom doplnění zmíněných motorů zahrnovat i doplnění posilovače řízení, kotoučových brzd pro přední osy a novou vrcholnou motorizaci. Tou by měla být právě jednotka o objemu 0,8 litru zatím neznámé koncepce, jenž by vozu měla dodat citelně více než 38 koní, které nabízí aktuální motor objemu 0,624 litru. Modernizace by přitom cenu vozu neměla posunout do nějakých nemístných mezí, stát má v přepočtu pořád méně než 90 000 Kč.

Zmíněné berte bez záruky, tyto informace ale smysl dávají. S koncem letošního roku šly prodeje Nana znovu citelně dolů a nová generace je chystána až pro rok 2015. Větší facelift pro tu současnou v roce příštím se tak zdá být pochopitelným krokem směřujícím k zajištění bezstarostné existence Nana na trhu během následujících dvou let.


Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 1 - Tata Nano 2012 01Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 2 - Tata Nano 2012 02Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 3 - Tata Nano 2012 03Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 4 - Tata Nano 2012 04Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 5 - Tata Nano 2012 05Tata Nano 2013: když motor 0,8 není znakem downsizingu - 6 - Tata Nano 2012 06
Současné Nano po menší modernizaci pro modelový rok 2012 prý už na trhu dlouho nevydrží. V příštím roce jej má stihnout výraznější facelift

Zdroj: Indian Autos Blog

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.