Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě

Značka Tata prodeje v Evropě zrovna neválcuje, přesto se však snaží dále nenápadně prorazit a nově v Itálii nasazuje verzi schopnou jezdit na metan.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě

25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značka Tata prodeje v Evropě zrovna neválcuje, přesto se však snaží dále nenápadně prorazit a nově v Itálii nasazuje verzi schopnou jezdit na metan.

Malý indický hatchback Tata Indica Vista o velikosti Škody Fabia se vyrábí od roku 2008, ale na českých silnicích se příliš nezabydlel. Jelikož se zde oficiálně neprodává, tak to zase tolik překvapivé není, nicméně ani na sousedním slovenském trhu, kde je regulérně v nabídce tamního importéra, se jako doma příliš necítí.

Ani v dalších evropských státech se však nejlevnější značka koncernu Tata na výsluní zájmu zákazníků nevyhřívá, a tak se někteří importéři snaží všemožnými způsoby zatraktivnit svou nabídku. Příkladem může být italský dovozce, který začal aktuálně nabízet model Indica Vista Bi-Fuel.

Jak asi název napovídá, upravený indický vůz je schopen provozu na klasický benzín nebo alternativní palivo, kterým je v tomto případě metan. Přesný popis nezbytných úprav k dispozici nemáme, každopádně Vista dostala druhou nádrž na plyn a zmenšenou tu původní. Zážehová čtrnáctistovka má výkon 75 koní a automobilka tvrdí, že při italských cenách 0,97 Eura za kilogram metanu vychází provozní náklady jen na 3,81 Eura na 100 km, tedy zhruba na sto korun aneb korunu na kilometr.

To samozřejmě vypadá zajímavě, stejně jako standardní výbava obsahující klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, dva airbagy, ABS, audio s MP3 a přípojkou USB nebo rozhraní bluetooth a mlhovky. Méně pozitivně už vychází základní cena - italská Tata za ni požaduje v přepočtu přes 254 tisíc korun. Ta slovenská v identické výbavě, akorát bez rádia a systému bi-fuel, vychází na poněkud rozumněji vypadajících 7 990 Eur, tedy asi 206 tisíc Kč.


Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě - 1 - Tata Indica Vista bi-fuel
Kromě zážehového motoru a jeho „metanové” verze lze Vistu pořídit také s dieselovou třináctistovkou fiatu o výkonu 75 koní, vyráběnou v licenci v Indii

Zdroj: Omniauto.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.