Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tata Indica Vista 1,4 Bi-fuel: indická Fabia dál zkouší prorazit v Evropě
25.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Značka Tata prodeje v Evropě zrovna neválcuje, přesto se však snaží dále nenápadně prorazit a nově v Itálii nasazuje verzi schopnou jezdit na metan.
Malý indický hatchback Tata Indica Vista o velikosti Škody Fabia se vyrábí od roku 2008, ale na českých silnicích se příliš nezabydlel. Jelikož se zde oficiálně neprodává, tak to zase tolik překvapivé není, nicméně ani na sousedním slovenském trhu, kde je regulérně v nabídce tamního importéra, se jako doma příliš necítí.
Ani v dalších evropských státech se však nejlevnější značka koncernu Tata na výsluní zájmu zákazníků nevyhřívá, a tak se někteří importéři snaží všemožnými způsoby zatraktivnit svou nabídku. Příkladem může být italský dovozce, který začal aktuálně nabízet model Indica Vista Bi-Fuel.
Jak asi název napovídá, upravený indický vůz je schopen provozu na klasický benzín nebo alternativní palivo, kterým je v tomto případě metan. Přesný popis nezbytných úprav k dispozici nemáme, každopádně Vista dostala druhou nádrž na plyn a zmenšenou tu původní. Zážehová čtrnáctistovka má výkon 75 koní a automobilka tvrdí, že při italských cenách 0,97 Eura za kilogram metanu vychází provozní náklady jen na 3,81 Eura na 100 km, tedy zhruba na sto korun aneb korunu na kilometr.
To samozřejmě vypadá zajímavě, stejně jako standardní výbava obsahující klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, dva airbagy, ABS, audio s MP3 a přípojkou USB nebo rozhraní bluetooth a mlhovky. Méně pozitivně už vychází základní cena - italská Tata za ni požaduje v přepočtu přes 254 tisíc korun. Ta slovenská v identické výbavě, akorát bez rádia a systému bi-fuel, vychází na poněkud rozumněji vypadajících 7 990 Eur, tedy asi 206 tisíc Kč.

Kromě zážehového motoru a jeho „metanové” verze lze Vistu pořídit také s dieselovou třináctistovkou fiatu o výkonu 75 koní, vyráběnou v licenci v Indii
Zdroj: Omniauto.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025Výroba aut v Evropě se propadla na roky nevídaná minima, devastaci místního průmyslu už asi zachrání jen zázrak
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry