Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport
24.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vůz jako Mercedes-AMG GT S je pro většinu z nás krásným snem, vedle Bugatti Veyron je ale za statistu. I když je Veyron dnes už 12 let starý.
Mercedes-AMG GT S jsme kdysi podrobili redakčnímu testu. Nazvali jsme jej „konečně AMG pro řidiče” a samostatně ukázali, jak rychle tento vůz zrychluje až za hranici 300 km/h. Je to vskutku žádoucí a velmi rychlý stroj, nefalšovaný supersport, auto snů. Jenže vedle této kategorie je tu ještě jedna - třída hypersportů, těch absolutně nejrychlejších aut planety, která jsou obvykle vyrobena nanejvýš v pár stovkách kusů. A ta jsou prostě ještě o kus jinde, třebaže vznikla dávno před tímto moderním supersportem,
Nevěříte? Pak se podívejte na přiložené video. V něm můžeme spatřit právě AMG GT v silnějším provedení S vedle původního Veyronu 16.4. Není to tedy verze Super Sport, Grand Sport Vitesse či jakákoli jiná pozdější evoluce, ale skutečně „základní” Veyron s 1 001 koněm výkonu, který se začal vyrábět v roce 2005. To je z dnešního automobilového pohledu dávnověk - tehdy ještě BMW vyrábělo jako „něco” model M3 E46, který dnes dynamicky strčí do kapsy Leon Cupra s třetinovou cenovkou. Hypersport ale jaksi zůstal pořád hyper...
Rozdíl v dynamice oproti AMG GT S je ohromný. I když Gustav z GT Boardu za voalntem Mercedesu ulije start, v podstatě si ani neškrtne a po chvíli je za Veyronem tak daleko, že to vzdá a „jede domů”. Nakonec, Veyron má skoro dvojnásobek výkonu a asi jen čtvrttunu nadváhy, k tomu pohon 4x4... Ne, některé stroje vážně hned tak nezestárnou - hypersporty byly jiná liga a zjevně ji zůstávají i nadále.







I mezi moderním supersportem a hypersportem minulé dekády je dnes obrovský dynamický rozdíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané dál berou Evropanům vše, čím prosuli. Nabídnou dokonce nový třílitrový turbodiesel, se kterým tu snad všichni končí
před hodinouMuž si nevědomky koupil zpátky své vlastní auto, které mu o pár měsíců dřív ukradli, nikdo teď neví, co si s tím počít
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiŠéf Porsche přiznal hořkou prohru, značka může s elektrickými auty úplně skončit na jejich největším světovém trhu
před 4 hodinamiNový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včera
Živá témata na fóru
- Čínská auta v ČR 04.29. 09:08 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Táhneme na Brusel 04.28. 13:35 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha