Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle budou vypadat BMW, až automobilka zanevře i na tradiční ledvinky
13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud mnichovské vozy přijdou o poslední tradiční prvek, rázem je od levnější produkce nikdo nerozezná.
Mnichovská automobilka nám v posledních letech dokazuje, že tradice jsou pro ni jen slovem do větru. Tedy pokud nejde o marketingové oddělení, pro které je i nadále Alfou i Omegou všehobytí fakt, že BMW staví auta pro skutečné řidiče. S tím asi někdo při pohledu na MPV řady 2 Active Tourer osazený pohonem předních kol bude souhlasit jen sotva, což ostatně můžeme říci také o hybridu i8. Jakkoliv jsou totiž jeho technické parametry opravdu působivé. Kombinace 1,5litrového tříválce a elektromotoru ale asi nikoho nepřesvědčí o tom, že měl zahodit své klasické vzduchem chlazené Porsche 911 do sběru a co nejrychleji utíkat do showroomu BMW.
Daná situace se přitom má ještě zhoršit, neboť německá automobilka plánuje další změnu nomenklatury i přesun k pohonu předních kol. Jedinou jistotou tak v jejím případě zůstává čelní maska stylizovaná do podoby ledvinek. Ta se vůbec poprvé objevila v roce 1933 na modelu BMW 303, který byl zároveň prvním vozem značky osazeným řadovým šestiválcem. Ten dost možná časem kvůli regulím Evropské unie rovněž vezme za své (ostatně v tradiční atmosférické podobě už to má spočítané), ledvinky by nám ovšem mnichovská značka měla ponechat - už jen kvůli sobě.
Jak nám totiž dokazuje „automobilový manipulátor“ Theo Chin, bez tradiční čelní masky by mnohé modely značky jen sotva mohli pomýšlet na okouzlení publika. Z šestnácti exemplářů totiž bez ledvinek skutečně zaujme snad jen BMW Z4. Taková SUV však rázem vypadají jako své laciné čínské klony, v případě sedanů nám pak na mysl leze podobenství s modely Buicku, jehož čelní maska s vertikálními lamelami je dané vizualizaci velmi podobná.
Tím samozřejmě nechceme vyslat do světa poplašnou zprávu, že BMW skutečně o něčem podobném uvažuje. Jak jsme ovšem zmínili o pár řádků výše, tradice již pro značku neznamenají podstatnou hodnotu. Tedy za předpokladu, že své novinky nemůže stavět na jejich duchovním odkazu. Možné tak je ve výsledku vše, zvláště pokud automobilka bude klást stále větší důraz na elektromobily a hybridy. V jejich případě totiž ledvinky jen zhoršují aerodynamiku a tak si o odstranění vlastně říkají...
















Jak by vypadaly modely BMW bez tradičních ledvinek? V mnoha případech jako jejich laciné čínské imitace. Mimo mísu není ani podobenství s Buickem
Zdroj: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 9 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
dnesUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry