Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Také Fiat prý podvádí s emisemi, testy obelhává ještě „chytřeji” než VW
25.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá KBA zjistila, že u Fiatu 500X dojde dvě minuty po uplynutí délky standardních laboratorních testů k vypnutí systémů redukujících emise.
Ať se již na emisní skandál Volkswagenu díváte z jakéhokoliv úhlu pohledu, německé automobilce lze za podvod spojený s dieselovými motory TDI EA 189 i děkovat. Veřejně totiž byla díky němu otevřena záležitost, o které se v odborných kruzích mluví již dekády - že legislativní tlak na snižování emisí NOx je účinný pouze na oko. Aféra Dieselgate tak otevřela Pandořinu skříňku, ze které nyní vylézá jeden kostlivec za druhým.
Byli jsme svědky už několika pozoruhodných odhalení. Naposledy to bylo, když německá KBA během testů 22 dieselových vozů v reálném prostředí zjistila, že mnohé z nich v závislosti na teplotě redukují či eliminují činnost filtračních systémů. V tu chvíli se zdálo, že Němci jen ukázali na pár aut prstem a naznačili, že by jejich výrobci mohli se zjištěným stavem něco udělat, nyní to ale vypadá, že KBA výsledky svých testů zase tak snadno nepřejde.
Nová zjištění listu Bild am Sonntag uvádí, že Fiat je vyšetřován německými autoritami, neboť po testu KBA bylo zjištěno, že vozy italské značky jsou osazeny systémem redukujícím emise, který se ovšem po 22 minutách vypne. Laboratorní měření přitom trvá 20 minut. Jinými slovy tu tedy máme o trochu jiné „odpojovací zařízení“, než jaké použil v úvodu zmíněný Volkswagen nebo ve výše odkazovaném článku oněch 22 aut. Ono je totiž jedno, jestli „rozeznáte moment testu” podle zacházení s autem nebo jej necháte plnit emisní normy pouze za určité teploty či v určitém čase. Výsledek je tentýž - chování vozu v laboratoři a reálném světě jsou rázem dvě odlišné věci.
Dle Bildu přitom vyšetřovatele na možný podvod upozornila firma Bosch, ta se však k danému tvrzení nevyjádřila. Celou záležitost prozatím nekomentoval ani Fiat, v jehož případě měl být zařízením redukujícím emise při normovaných měřících cyklech vybaven model 500X. Tento crossover byl přitom nachytán „na švestkách“ již dříve, a sice organizací DUH. Ta jen lehce pozměnila testovací metody, načež zjistila až 22násobné překročení limitů. V té době se přitom zdálo, že politiky daný výsledek nezajímal, po testu KBA ovšem německý ministr dopravy Alexander Dobrindt naznačil, že s testy italských vozů se bude pokračovat. Mohou se tak ještě začít dít zajímavé věci...
Fiat 500X byl již dříve nachytán „na švestkách“ organizací DUH. Nyní se jeho pohonným ústrojím již zabývají německé autority
Zdroj: Bild am Sonntag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 6 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva