Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2013: druhá generace má německé ceny, originál v nabídce zůstává
12.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stejně jako kdysi Opel bude i Suzuki nabízet dva modely se stejným názvem. Ten novější bude se stejným motorem a pohonem kol citelně dražší.
Příchod nového Suzuki SX4, jež vzešlo z konceptu S-Cross, je již za rohem. To by u většiny výrobců značilo odchod generace předchozí, japonská automobilka ale stejně jako třeba kdysi Opel zachová ve své nabídce modely oba. Originál z roku 2006 přitom po vzoru německé Astry získá přídomek Classic, zatímco novinka se zavazadlovým prostorem o objemu 430 až 1 269 litrů bude prodávána jen jako SX4. Cenově přitom mezi oběma vozy bude opravdu značná propast, neboť v Německu můžete originál pořídit již za 16 890 Eur (440 000 Kč), zatímco novinka bude u našich sousedů startovat na částce 19 490 Eur (507 000 Kč). V obou případech se přitom jedná o benzinový 1,6litrový čtyřválec přenášející svou sílu na přední nápravu.
Obdobný procentní rozdíl by přitom mohl panovat také v České republice, kde by tím pádem nové Suzuki SX4 mohlo s motorem 1,6 začínat na sumě okolo 375 000 Kč v případě ceníkové a kolem 310 000 Kč v případě akční ceny. Vzhledem k ohromnému rozdílu oproti německým cenám ale v tomto případě ani na podobný přepočet spoléhat nelze a budeme si muset počkat na oficiální potvrzení.
To se týká i samotné výbavy, která v Německu ve staré i nové generaci má jen tři úrovně Club, Comfort a Comfort Plus (dříve Style), zatímco v ČR je jich šest (GA, GL/AC, GL/AC PLUS, GLX, GLX 4x4, DDiS GLX 4x4). Dá se ale čekat, že k jistému sjednocení by dojít mohlo, neboť s novým modelem přichází jen jeden, už zmíněný objem motoru, který dostanete v benzinovém i dieselovém provedení, zatímco doposud byla k mání i benzinová jedna-pětka a dvoulitrový turbodiesel.
S čím tedy naši sousedé mohou počítat? V základní výbavě Club je to třeba audio systém, řada airbagů, ABS, EBD, stabilizační kontrola, tempomat nebo nárazníky v barvě karoserie. Druhá úroveň Comfort pak již přinese 16palcová litá kola, rozhrání Bluetooth nebo vyhřívaná sedadla, zatímco nejvýše položenému modelu je navíc vyhrazeno elektrické otevírání zavazadlového prostoru, automatická klimatizace nebo panoramatická střecha, jež trochu snižuje prostor pro hlavy zejména zadních cestujících.
Standardem pro všechny motorizace a výbavy je pak systém start/stop, pohon všech kol je ovšem možné zvolit pouze s vyššími výbavami Comfort a Comfort Plus. Cenový rozdíl přitom v takové chvíli činí 1 500 Eur (39 000 Kč). Mezi převodovkami je pak na výběr šestistupňový manuál nebo automat CVT, ten však lze spřáhnout pouze s benzinovým motorem o výkonu 120 koní (identickou silou disponuje i diesel).
Detailní přehled o německých cenách obou generací Suzuki SX4 přinášíme níže, přičemž ty české by dle výše uvedeného vzorce měly být minimálně o 100 tisíc nižší, jistě i výměnou za nižší standardní vývabu. Na potvrzení snad nebudeme muset dlouho čekat, neboť prodej by měl být zahájen někdy po letních prázdninách. Do té doby tedy alespoň jeden návrat k japonské novince můžete očekávat, kromě cen snad přihodíme i první test.
Kompletní německé ceny nového i starého Suzuki SX4
Nové Suzuki SX4 startuje v Německu na sumě 507 000 Kč. V České republice by ale kombinace manuální převodovky, pohonu předních kol a 1,6litrového benzinového motoru měla vyjít levněji
Souběžně s novou generací zůstane v nabídce Suzuki i ta stará, a to pod názvem SX4 Classic. Po stránce cenové bude o poznání levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch