Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki SX4 2,0 DDiS GL 4x2: silák bez čtyřkolky brzy i u nás
28.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zaklínadlem doby se stalo auto s emisemi CO2 nižšími než 130 gramů na kilometr, jen za to se neplatí žádné pokuty. Suzuki už má i takovou SX4.
Tedy automobilky platí Evropské unii pokuty za „nadlimitní” spotřebu paliva resp. emise CO2 zprůměrovanou za všechna jimi prodaná auta, průměr pod 130 vám ale modely s emisemi nad 130 gramů CO2 na kilometr asi neudělají. A tak se pochopitelně vymýšlejí verze, které něčeho podobného dosáhnou. Krom toho, v některých zemích jsou takto úsporná auta subvencována či zbavena části daňové zátěže, což je pochopitelně další impuls pro jejich uvedení do prodeje.
Suzuki obecně není tou automobilkou, kterou by zrovna tato záležitost tížila - prodává vesměs malé a úsporné vozy a jen těžko se s průměrem emisí CO2 své modelové řady dostane nad hranici 130 gramů. Přesto se i ona snaží do těchto škatulek svá auta dostat, jednak kvůli druhému zmíněnému faktoru, pak jistě i proto, že nabízet takové vozy vypadá „odpovědně” a do třetice: úsporné verze má ráda i nemalá část zákazníků. A přesně jim je ušit na míru model SX4 2,0 DDiS kombinovaný pouze s pohonem předních kol.
Varianta poháněná dvoulitrovým naftovým motorem byla donedávna jakousi třešinkou v nabídce, absolutním vrcholem, který jste mohli pořídit jen s nejvyšší výbavou a pohonem všech kol. U nás tento stav dále trvá, když SX4 2,0 DDiS GLX 4x4 přijde nejméně na půl milionu Kč. Nyní se tato hvězda rozhodla sestoupit mezi lid a v zahraničí je již nabízena i jen jako předokolka v nižší výbavě.
Dostali jsme informaci, že právě toto provedení se brzy začne prodávat také v našich končinách, a tak se i čeští zákazníci mohou připravit na vůz, který s nezměněným výkonem nejvýše 99,2 kW (135 koní) dosahovaným v 3 500 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1 500 ot./min nabídne o 50 kg nižší hmotnost, lepší zrychlení z 0 na 100 km/h (10,5 s místo 11,2 s) a vyšší maximální rychlosti 190 km/h místo 180 km/h). Kombinovaná papírová spotřeba paliva přitom klesne z 5,3 na 4,9 litru nafty na 100 km, a to odpovídá 128 g CO2 na kilometr. Vypadá to jako čistá výhra, vůz ale přijde o pohon o všech kol, který svým chytrým názvem tak trochu podsouvá jako standard...
Dalším lákadlem SX4 2,0 DDiS 4x2 GL by měla být cena. Díky pohonu pouze předních kol by měla klesnout o nějakých 30 tisíc Kč, díky nižší výbavě pak o dalších 60 tisíc. Spolu s nějakou tou akční slevou by se novinka mohla v ceníku Suzuki objevit za méně než 400 tisíc Kč a to už nezní špatně.



Aktuální provedení Suzuki SX4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.