Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid

Tokijské koncepty patří ke koloritu tamního autosalonu. Budoucí sériové vozy to zrovna nejsou, ale občas něco naznačí. Třeba ty od Suzuki.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid

9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tokijské koncepty patří ke koloritu tamního autosalonu. Budoucí sériové vozy to zrovna nejsou, ale občas něco naznačí. Třeba ty od Suzuki.

Ze tří studií má ke skutečné produkci asi nejdál hračku připomínající Q-Concept. Dvoumístné vozítko se sedadly umístěnými v tandemu měří na délku pouze 2,5 metru a je vyšší (1 650 mm) než širší (1 300 mm). Suzuki tvrdí, že jde o „nový způsob městské mobility využívající výhody běžného auta a motorky“. Nápad to ale není zase natolik originální a svými tvary připomíná první a druhou verzi Nissanu Pivo a nemá daleko ani ke tvarům Renaultu Twizy. A podobně jako francouzské přibližovalo, také Suzuki Q-Concept nemá spalovací motor ale pouze baterky a spoustu vinutí. Co přesně se v podlaze a mezi koly nachází, firma neupřesnila, ale uvádí dojezd 50 km a maximální rychlost 60 km/h. Takže asi nic moc.

O kus blíže ke skutečnosti má další kompaktní a doslovně zelené vozítko Regina, které svými rozměry (3 550 x 1 630 x 1 430 mm a rozvorem 2 425 mm) spadá pod dnešní Swift. Podle Suzuki „reprezentuje vizi firmy na budoucí globální malý automobil s vynikající aerodynamikou, nízkou hmotností i spotřebou“. Regina váží pouze 730 kg a k levnému provozu si vystačí s konvenčním benzínovým motorem. Automobilka neuvádí objem ani výkon, ale spotřeba v japonském cyklu dělá jen 3,1 l/100 km a podle Suzuki vykazuje při měření v evropském režimu emise oxidu uhličitého pouze 70 g/km.

Poslední vůz Swift EV Hybrid má patrně také namířeno do výroby a svou koncepcí zapadá do segmentu elektromobilů s prodlouženým dojezdem. To znamená, že čistě na baterky by měl jezdit dvacet až třicet kilometrů a následně se do hry vloží spalovací motor v roli generátoru. Na podrobnější specifikace vozu si ale budeme muset chvíli počkat.


Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 1 - Suzuki QConcept 01Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 2 - Suzuki QConcept 02Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 3 - Suzuki QConcept 03Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 4 - Suzuki QConcept 04Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 5 - Suzuki QConcept 05
Neodsuzujte jej, podobná vozítka jsou duší tokijského autosalonu

Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 6 - Suzuki Regina 01Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 7 - Suzuki Regina 02Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 8 - Suzuki Regina 03Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 9 - Suzuki Regina 04Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 10 - Suzuki Regina 05Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 11 - Suzuki Regina 06Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 12 - Suzuki Regina 07
Regina má být náznakem, jak bude vypadat příští malé globální auto

Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 13 - Suzuki Swift EV Hybrid 01Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 14 - Suzuki Swift EV Hybrid 02Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 15 - Suzuki Swift EV Hybrid 03Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 16 - Suzuki Swift EV Hybrid 04Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 17 - Suzuki Swift EV Hybrid 05Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid - 18 - Suzuki Swift EV Hybrid 06
Swift EV Hybrid je tzv. range extender, elektrobmobil s prodlouženým dojezdem

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.