Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki definitivně končí s Volkswagenem. Získá zpět akcie, musí však zaplatit odstupné
13.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská automobilka měla dle původní dohody odebírat diesely od Němců, nakonec však skončila u italských motorů. Za to nyní musí zaplatit.
O rozpadu japonsko-německého manželství jsme se v loňském roce již párkrát zmínili. Víme tedy, že Suzuki i Volkswagen vstupovali do partnerského svazku s nemalými očekáváními, záhy po jeho uzavření však začaly na povrch rašit nemalé problémy. Ty nakonec vyvrcholily odloučením, jenž ale zdaleka nebylo přátelské. Místo toho přišla ke slovu vzájemná obvinění, která nakonec musel korigovat i arbitrážní soud. Ten nakonec rozhodl, že Volkswagen se musí zříci akcií, jenž v japonské automobilce držel, stejně jako Suzuki odprodá zpět Němcům svůj podíl ve VW Group.
Ve hře ovšem zůstávala jedna nedořešená událost, a sice původní smlouva, jenž Japonce zavazovala k odběru německých dieselových motorů. Kvůli zmiňovaným problémům totiž Suzuki nakonec skončilo s italskými pohonnými jednotkami. A přitom naznačovalo, že vina je na německé straně. Podle listu Japan Times však aktuálně značka uznala, že taktéž pochybila, pročež Volkswagenu vyplatí jisté odstupné.
Nebylo zveřejněno, o jakou sumu se přesně jedná, nicméně Suzuki již uvedlo, že „nebude mít zásadní vliv“ na výsledky fiskálního roku 2015, který končí letošním 31. březnem, takže zřejmě nepůjde o extrémně vysokou sumu. Tento krok zároveň představuje finální vypořádání mezi oběma značkami, neboť Volkswagen i Suzuki se mají po tomto kroku vzdát veškerých dalších nároků. My pak jen dodáme, že po řadě komplikací se jedná o vcelku mírumilovný rozchod, za kterým údajně stojí nové vedení VW Group a jeho prý přatelštější tvář.






Původní dohoda nezahrnovala pouze dodávku dieselových motorů z německé strany na tu japonskou, ale rovněž i přeznačkování modelů Suzuki logy Volkswagenu či Škody
Zdroj: Japan Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva